30 Mayıs 2012 Çarşamba

köy gezimiz











Hafta sonunu güzel bir köy gezisi ile geçirdik büyüklerin ziyaretine gittik. Şehirden uzak mis gibi çam ağaçlarıyla dolu bir köy ve bu havada açılan iştahlar J neler yedik o gün neler ve neler gördük  çok fazla resim çekemedim yağmur hanımın peşinden koşmaktan aslında ölümsüzleştirilmesi gereken çok an vardı. Kocaman bir ceviz tarlasına gittik mesela cevizi ekmişler fidan çıkacakmış ve fidanları satacaklarmış tilkilerin bu fidanları yediğini öğrendim ilk defa duydum ve çok şaşırdım sabaha kadar tarlayı beklerlermiş meğer tilkilerden fidanları koruyabilmek için köydeki büyük dedemiz sarımsak ekmiş bizler için doğal hormonsuz (her sene ekiyor sağolsun ) bu sene köstebek yemiş yarısını her şeyin bir düşmanı var doğanın kanunları işte çarşıdan almaya devam sarımsakları J

Heryer yemyeşil şehir hayatı gibi beton değil.

Köyde değişik bir yemek yedim aslında değişik değil farklı Balıkesir de etli tirit vardır özellikle sünnetlerde yapılır tirit ekmeği vardır özel fırından alınır küp küp doğranır et suyuyla ıslanır üzerine domatesli sos üzerine et üzerine karabiber maydonoz.

Ben bu kez tavuklusunu yedim ve daha çok beğendim (kırmızı eti pek sevmediğimden olsa gerek) daha hafif ve lezzetliydi ilerleyen günlerde ölçülü bir tarif eklemeyi düşünüyorum denemek isteyenlere yardım etmek isterim.


Yağmur nisa bütün gün ordan oraya koştu zıpladı sabah 7de çıkmıştık yola nasıl bir enerji var bu ççoçuklarda meraklı heryere yetişti yengemiz yemekleri ocak başında pişirdi ona yardım bile etti

 Közlenmiş patlıcan biber salatası ben fırında veya tost makinesinde yapıyorum bazen tabi bu tad bulunmuyor

Yengesiyle yağmur nisa ocakta yemeklerin pişmesini beklerken yengesi ona sürekli bir şarkı söyledi “piş mama piş pişş pişş yağmurun tömbeğinee düşşş” 

 Tabi yağmurun tömbeğine düşecek olan patlıcanlar değildi J




Çoçuk olmak gerek bazen. Her şey küçükken daha güzeldi daha bir farklı görünürdü gözüme hayat ertesi gün sabah uyandığında yağmurun günaydın dedikten sonraki ilk cümlesi anne köye gitcezmi oldu J


2 yorum:

  1. bir insananın köyü olması hayattakı en buyuk sanslardan bence... ne guzel gecmıs...birde çiftçinin ne zorluklarla yetiştirdiği ürünleri gördükten sonra pazarda aaa cok pahalıymıs demiyorum :(

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle haklsınız idebileceğimiz bir köyümüz olduğu için bnde kendimizi çok şanslı hissediyorum kızımın çok mutlu oldu o gün tavuk inek keçi kuzu koyun eşşek kaz leylek neler gördük neler:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...