19 Ekim 2012 Cuma

kahveli prenses

kek için

  • 2 yumurta
  • 1 fincan şeker
  • yarım su bardağı süt
  • 1 su bardağı un
  • vanilya
  • kabartma tozu

kreması için

  • yarım kilo süt
  • 1 fincan şeker
  • 1 fincan un
  • 1 paket krem şanti


diğer malzemeler 

  •  1 paket 3ü bir arada nescafe
  • 1 bardak süt
  • üzeri için kakao


yapılışı 

malzemeler orta boy yuvarlak borcam için yarım ölçü şeklindedir isterseniz artırarak büyük tepside yapabilirsiniz bu tarifi çok sevdiğim bir ablam var emine ablam o yapardı ona gittiğim zaman denk geldiğinde çok severek yerdim bende yapıyorum ama onu kadar tatlı olmuyor sanki el lezzeti olsa gerek :)

 kek malzelerini sırayla çırpalım 2 yumurta ve 1 fincan şekeri köpürene kadar çırpın süt un kabartma tozu vailyayı ekin çırpmaya devam edin. borcama dökün 160 derecede pişirin.

şimdi kremayı hazırlıyoruz
tencereye süt şeker ve unu ekleyip karıştırarak muhallebimizi pişiriyoruz. piştikten sonra sürekli karıştırarak yada mikserle çırparak ılıtıyoruz krem şantimizi toz haliyle ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz

kek fırından çıkar çıkmaz 1 su bardağı süt ile hazırladığımız nescafemiz ile ıslatıyoruz (soğuk süt ile )

kürdanla bir kaç yerinden delerseniz keki kahveyi daha rahat emer.

kek biraz ılıyınca kremasını üzerine döküyoruz . üstüne kakao toz haliyle serpip servis ediyoruz.
ben dolapta bekletiyorum öyle daha çok seviyorum keki hazır gibi tatlı oluyor.

resmimiz:

benim kekim biraz fazla kabardı aslında daha ince oluyor .
kek biraz şans işi :)

yanında bir bardak sıcak çay :)




afiyet olsun.. sevgiyle kalın...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...