6 Aralık 2012 Perşembe

Greyfurtlu üzümlü kek

Greyfurtlu kek nerden çıktı ?
aslında portakallı kek yapacaktım misafirimde vardı ama bn markette acele ederken portakal aldım zanndip greyfut poşetini atmışım sepete eve geldim kek yapıcam yumurtaları çırptım portakalı 2ye kestim tataaam kırmızı çıktı eyvah dedim ne olacak şimdi biz greyfurt yemeyz çünkü ee kekte yapıcaktım sonra olan oldu dedim devam ettim kekimi yapmaya içine üzümd eekledim tadından çekinerek yaptım ama güzelde oldu portakal kadar olmasada greyfurtlu kekte fena değil :)


Malzemeler


  • 3 büyük yumurta
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • yarım su bardagı greyfurt suyu
  • yarım su bardağı süt
  • greyfurt rendesi
  • 1 paket vanilya
  •  1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı şeker
  • üzüm
  • 2 su bardağı kadar un(gerekirse 2 çorba kaşıgı)

yumurta ve şeker mıkserle koyulaşıncaya kadar yaklaşık 5 dakika kadar çırpılır.sıvıyagı eklenır çırpılır,greyfurt suyu ilave edilir,karıştırılır.un kabartma tozu vanılya greyfurt kabugu rendesi  ilave edilerek tahta kaşıkla karıstırılıp yağlanmış  kalıba dökulup üzümleri eklenir kaşıkla hafif karıştırarak üzümleri kaybedelim üzümleri ilk başta dökerseniz kek pişerken hepsi dibe çöker kalıba döktükten sonra ekleyip kaşıkla hafif karıştırmak daha iyi sonuç verir.onceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir.üzerine pudra şekeri serpiştirilip soguyunca servis edilir
afiyet olsun...
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...