7 Aralık 2012 Cuma

Kolay petibörlü pasta



kolay petibör bisküvili pasta tarifi


alt taban için malzemeler
  • 2 paket petibör bisküvi
  • kakao
  • 1 çay bardağıtoz şeker
  • ıslatmak için 1 çay bardağı süt gerekirse biraz daha ekleyebilirsiniz
  • 1 çorba kaşığı eritilmiş margarin

üst kreması için malzemeler
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı margarin
  • 1 paket vanilya
  • 1 adet yumurta
  • yarım paket labne (koymasanızda olur )


bir kapta petibörlerimizi kıralım süt ekleyip biraz yoğpuralım çok fazla ezilmesinler toz şeker ve eritilmiş margarini ekleyip braz karıştıralım sonra bu karışımı kalıbımızın tabanına elimizle bastırarak döşeyelim. ben kelepçeli kalıp kullandım üzerine ceviz parçalrı ve damla çikolata serpiştirdim

üst kremasını hazırlamak için bütün malzemeleri tencereye ekleyip karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim kaynamya başlayıp koyulaştıktan sonra kalıba dökelim oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldıralım en az 2 saat beklemeli dolapta yoksa kalıptan çıkmaz servis etmeden önce üzerine kakao ile kaplayın ben damla çikolatada döktüm üzerine tavsiye ederim :)
hepsi bu kadar hem kolay hem şık bir görüntü afiyet olsun ...

3 yorum:

  1. çok severim petibör pastasını .eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. petibör insanın hem acil durumlarda kurtarıcısı :) hemde vageçilmezi
    bizde ailecek bayılırız petibörlü herbişeye teşekkür ederim yasemin hanım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. böyle güzel bir pastaya asla hayır diyemem...
    çok güzel görünüyor...
    canım ellerine sağlık...

    güzel haftasonları diliyorum...

    banada beklerim :))

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...