4 Mart 2013 Pazartesi

Buzdolabı böreği

benim çok sevdiğim bir tarifi paylaşmak istiyorum bugün sizlerle bu böreği çok yaparım hatta genelde buzluğumdada bulunur nedense bloguma eklemeye hep es geçmişim bugün eklmeye karar verdim önceden hazırlayıp buzluğa atıyoruz misafirmiz geldiğinde veya canımız istediğinde çayın yanına pazar kahvaltılarına hemen çıkarıp buzluktan çözülmesini beklemeden buzlu buzlu tepsiye diziyoruz çokda çabuk pişiyor eminim sizde bizim gibi bağımlısı olacaksınız bu böreğin.

yapım aşamalarını resimlemedim bu tepside pişmiş hali :)

BUZDOLABI BÖREĞİ (BUZLUK BÖREĞİ)


Malzemeler
  • 4 tane haşlanmış ve rendelenmiş patates
  • Rendelenmiş kaşar peyniri
  • 2 tane yumurta
  • 1.5 su bardağı süt
  • 125 gram eritilmiş tereyağı
  • Ayrıca;
  • 3 tane yufka
  • Üzerine;
  • 1parça tereyağı
  • Arzuya göre kaşar peynir rendesi
  • Pul biber (isteğe bağlı)
İç harç için malzemelerini karıştırın. Üç yufkayı her katına harçtan koyarak üst üste dizin. Kenarlarını içe kıvırıp rulo yapın. Ruloyu 1 santimetrelik dilimler halinde kesin dilimleri buzdolabı poşetlerine dizip buzluğa atın.

Pişireceğiniz zaman buzluktan çıkarıp fırın tepsisine dizin. Buzlu buzlu erimesini beklemeyin. Üzerine biraz kaşar peyniri ve pul biber dökebilirsiniz veya biraz sıvı yağ sürebilirsiniz.. Çok çabuk pişiyor altı kızarana kadar önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişirin. Buzdolabı böreği hazır. Afiyet olsun.

       Havalar artık iyice ısındı bahar geldi sayılır mart ayına giriş yaptık bu sene hiç kış olmadı Ankara'da kar bile yağmadı doğru dürüst hava hep ılık güneşli geçti bugünde o kadar güzel bir hava var ki dışarıda kışın karamsarlığı rehaveti kalkıyor artık üzerimizden evden marketlere alışveriş merkezlerine yapılan gezmeler bunaltmıştı artık parkları özledik piknikleri özledik denizi özledik güneşi sıcağı özledik 





çiçeklerimde açmaya başladı mor menekşemi geçen sene ekmiştim 1 yıldır hiç açmadı bütün saksıya patladı yapraklarıyla doldurdu ama açmıyordu artık ümdimi kesmiştim açmıcak belli diyordum
ama 2 gün önce bir baktım tomurcuk çıkarmış o kadar mutlu oldum ki ertesi gün baktığımda açmıştı kızımla her sabah kalkınca mutfağın camına koşar olduk acaba bugün açmışlarmı diye :)
pembe menekşeyi ise kayınvalidemden aldım bu yaz çok sevdiğimiz bir komşu teyzemiz vardı Perihan teyze hani yaşlı ama sevimli hiç unutulmyacak yaşlılar vardırya onlardan işte öyle tatlı bir teyzemizdi bu yaz rahmetli oldu allah rahmet eylesin çok üzüldüm duyduğumda ama ölümde bizler için vakti gelen gidecek bu pembe menekşe onundu işte  ölünce annem almış eve geitrmiş bende bir tanesini istedim Perihan teymzemden hatıra kalsın bakayım dedim oda açtı hemde pembe :)
daha birkaç tomurcukları daha var açacaklar
kenarda duran birde kılıç çiçeğim var o da 4 yerden patladı büyüyor hani 7 tane olursa insan ev sahini olurmuş :)

bu çiçekler bu havalar özledik seni bahar hoş geldin............

sevgiyle,dostla,Dua ile kalın............



4 yorum:

  1. Börek çok kolay,çok pratik bir börek olmuş.Ellerine sağlık.Menekşelerinde çok güzel açmış.Evet baharı özledik,kış çok olmasada yinede bahar gibisi yok.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim:)
      haklısnız baharın tadı bambaşka :)

      Sil
  2. Börekler çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...