5 Mart 2013 Salı

Kışlık Kuru Yufka Böreği

  • 5 tane kışlık kuru yufka
  • Lor peyniri
  • Beyaz peynir
  • Maydanoz
  • Dereotu
  • Sıvı harç malzemeleri;
  • 2 su bardağı süt
  • 1 tane yumurta




 Birçoğumuz kışlık kuru yufkalar hazırlarız, kurutuz. Bu börek onlarla yapılan bir börek işte. Ben 5 adet kullandım ara katına lor ve beyaz peynir, maydanoz, dereotu ekledim. Sıvı harç için 2 su bardağı süt ve 1 adet yumurta çırpıp hazırlıyoruz.
 Öncelikle yufkalarımızı ıslatalım ve bir beze sarıp 15 dakika kadar bekletelim ki yumuşasınlar. Teflon bir tavayı hafif yağlayalım. İlk yufkamızı tavaya yerleştirelim. Biraz sıvı harç dökelim. Peynirli iç harcımızdan dökelim. Bu şekilde bütün yufkaları üst üste koyalım. En üste koyduğumuz yufkanın üzeri boş kalacak. Kalan sütlü harcı da tamamen dökelim.
 Üstüne tavamızın kapağını kapatalım, kısık ateşte altı kızarana kadar pişirelim. Altı kızarınca kapak yardımıyla ters düz ederek diğer tarafı da kızarana kadar pişirelim. İç harcı istediğiniz şekilde yapabilirsiniz. Dilerseniz patatesi çiğden rendeleyip de koyabilirsiniz. Kuru yufka böreği hazır. Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Kışlık yufkaylada bir farklı oluyor böreğin tadı ellerine sağlık.Bir arkadaşımda yemiştim ve çok beğenmiştim seninkl de çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...