16 Nisan 2013 Salı

Düğüm poğoça

Bir süredir yazamadım bloguma yine bir poğaça tarifi vericem sizlere mayalı hamurdan yapılıyor ölçülerim hemen hemen aynıdır benim bunun farkı şekli düğüm atılarak şekil veriliyor içi boş isterseniz içine peynirde ekleyebilirsiniz tabi ben boş yapıyorum







Malzemeler

  • 2 Su bardağı süt
  • 1 Su bardağı su
  • 1 paket maya
  • 2 yemek kasığı toz seker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 tane yumurta (beyazları hamurun içine )
  • Aldığı kadar un
Süt ve suyu ısıtalım mayayı içine atıp eritelim diğer malzemeleri’de ekleyerek hamurumuzu yoğuralım ılık ortamda mayalanmaya bırakalım.
Mayalanan hamurumuzu’dan bezeler koparalım bu bezeyi elimizle çubuk şeklinde uzatalım sonra düğüm atar gibi resimde gördüğünüz şekli verelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede üzerleri ve altı kızarana kadar pişirelim.
afiyet olsun sevgiyle kalın.

1 yorum:

yorumlarınız benim için değerli...