25 Nisan 2013 Perşembe

Kayısı ve İncirli Kurabiyelerim

 Malzemeler
  • Yarım paket margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 7 incir
  • 7 kayısı
  • Alabildiğine un
  • ÜZERİ İÇİN
  • 1 yumurta akı, çekilmiş ceviz


kuru İncir ve kayısılar küp küp doğranıp 5 dakika haşlanır. Bütün malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir. Margarinin oda sıcaklığında olmasına dikkat edelim yoksa kurabiye de istediğimiz kıvamı bulamayız. Ben yuvarlak şekil verdim siz isterseniz kurabiye kalıplarınızı kullanabilirsiniz.
Şekil verdikten sonra yumurta akına sonra  cevize bulayalım  fırın tepsisine  dizelim. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında altları kızarana kadar pişirelim (fırın derecesini kendinize göre ayarlayın her fırın farklıdır. ben genelde 150 derecede pişiriyorum fırınım çabuk pişriryor siz isterseniz 175 derecede pişirebilirisniz.
afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...