14 Temmuz 2013 Pazar

Piyano tatlısı

Bir Gün Birine,”Allah Gönlünün Murâdını Versin” diye dua etmiştin de, “sakın!” Demişti...
Şaşırmıştın...
O güzel insan açıklamıştı...:
-“Niye şaştın?
-Ben Gönlüme Güvenmem!.. Benim Gönlüm, iyiyi de ister,kötüyü de ister...Lazım olanı da olmayanı da ister...Ben Gönlümün Murâdına Güvenmem... Fakat dua et de ,Allah’ ın Murâdı, Benim Gönlümün de Murâdı olsun...O’nun hakkımda Murâd ettiği Şey..Benim Nefsime zor ve ağır Gelmesin...

 
O vakit, dönmüş de bakmıştın kendi haline. Görmüştün ki pek çok muratların var. Kolları her bir yana yetişen kocaman ahtapotlar gibi, ne görseler arzuyla uzanıyorlar.Her yanının talepten ibaret olduğunu fark edince garipsemiştin.İşte o gün anladın: “Gönlüne giren, aklını çelen her murâda güvenmemen lazım.” 


İnsanın gönlünden kopuyor herşey, herşey yürekten akıyor aslında hayır sandığımız şeyler şer belkide şer diye düşündükleirmizden nice hayrlar doğuyor bilinmez.
Hırsa kapılmamalı insan dünya nimetlerine aldanmamalı göz açıp kapayana kadar geçiyor zaman ömürler tükeniyor. 
En büyük zarar insana yakınlarından geliyor en büyük acı en yakınından geliyor yürek yanıyor yinede sabır diyerek beklemeli öfkeye yönelmemeli insan nefsine hakim olabilmeli...
Hani herşeyi 4/4lük yaptığını sanıpta aslında bir nefsinle yıktıkların varya...
birde hep bir kibirin... 
Hani sen iyisin herkes kötü...
Sen doğrusun sadece herkes yanlış...

İMTİHAN, seni olgunlaştırmak için ALLAH ın lütfettiği bir ikramdır.Kimi zaman dostlarla kimi zaman düşmanlarla imtihan edilirsin.Bazen kimsecikler olmazda kendi nefsinle imtihan olursun.Bazen cok sever, o sevdiklerinle imtihan edilirsin.Ama imtihan ALLAHın ikramıdır.Sabretmeyi şükretmeyi bilenlerden eylesın...
Rabbim kimseyi kimseye muhtaç etmesin...


Ramazan Ayındayız bu ayın havasıda huzuruda bambaşka sanki nasılda güzel hissettiriyor kendini gurbette eşden dosttan uzakda biraz burukda geçse yinede başka oluyor Ramazan ayı,bereket ayı,şükür ayı insan nasılda kıymetini anlıyor içtiğimiz suyun yediğimiz ekmeğin rabbim kimseyi açlıkla terbiye etmesin herkesin rızkını versin.
Arşivde kalmış bir tatlı palaşmak istedim gecenin bir vakti uykuda kaçınca :) piyano tatlısı ismi nerden geliyor bilmiyorum piyanoyada benzemiyor ama :) oldukça lezetli bir ikram ben sade kek yemeyi sevmiyorum hoş tatlıyıda pek sevmiyorumda ama bu tarz kremalı kekler güzel oluyor neyse malzemelere geçelim :) 

Malzemeler
  • 2 yumurta
  • Yarım su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağından biraz fazla un
  • Kakao, kabartma tozu, vanilya
  • Kreması için;
  • Yarım kilo süt
  • 1,5 fincan un
  • 1,5 fincan şeker
  • 1 paket krem şanti

Kek malzemelerini çırpalım 170 derece fırında pişirelim. Fırından çıkıp soğuduktan sonra 1 su bardağı soğuk süt ile her yerini ıslatalım.

Kreması için;
un şeker ve sütü kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.
Krema soğuyunca yarım bardak soğuk süt ekleyelim. 1 paket krem şanti ekleyip 10 dakika çırpalım kekimizin üzerine yayalım, buzdolabında en az 2 saat bekletelim. 1 gece beklerse daha güzel oluyor. Servis ederken üzerine kakao serpelim.


Hepsi bu kadar mutlaka deneyin oldukça güzel bir tatlı oluyor.
 Ne kadar boşlamışım ben  bu ara blogumu yazasım yok yapasım yok öyle bir boş hallerdeyim aslıdna boşda durmuyorum kapı süsümü bitirdim hani şu keçe ile uğraş kıvranmalarım varya iyi kötü bir tane kapı süsü çıakrdım nihayet sağolsun komşum dürtükledide öyle bitti oda yoksa bana kalsa daha çoook beklerdi çekmece kenarlarında tabi şimdide resimlenmeyi bekliyor en kısa sürede resimleyip paylaşırım sizlerle 
 en son bu haldeydi isim panomuz bir daha keçemi amaann allah keçe ile uğraşan arkadşalarıma sabır versin diyorum ne zor işmiş o :) ama şeytanda dürtüyor işte daha magnet yapıcam, çerçeve yapıcam yapıcam arkadaş inat değil mi :) 

neyse yazılacak şeyler bitmez yakında resimleyip ekleycekelrim var sırada neler mi :) sürprizim olsun onlarda ama çok cici şeyler :)
şimdilik sevgiyle kalın ....



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...