3 Ağustos 2013 Cumartesi

Bayat Ekmekleri Değerlendirmenin En güzel yolu Bayat Ekmek Omleti

Her evde büyük bir sorundur bayat ekmekler herkes taze ekmek yemek ister, tazesi gelince diğer ekmeğe bakan olmaz atmaya kyamazsın küflendirmeye kıyamazsın. 
ben bazen tost yapıyorum bazen fırınta kurutup rondoda çekerek buzluğa atıyorum köftelik hazır galeta olsun diye. birde bu tarif var omlet tava böreği gibi oluyor doyurucu hafta sonu kahvaltılarına değişiklik yapabilirsiniz Ramazan-ı Şerif sona ererken son sahur günlerindede deneyebilirsiniz.

Malzemeler

  • Küp küp doğranmış bayat ekmekler
  • 3 adet yumurta
  • 100 gram kadar tereyağ veya sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı soğuk süt
  • 1 su bardağı kadar lor peyniri ve beyaz peynir karışımı
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • İnce kıyılmış maydanoz
  • İnce kıyılmış dereotu
  • 1 çay kaşığı kekik
  • Karabiber, tuz, pul biber

Omletimizi hazırlamak için ilk olarak ekmeklerimizi küp küp doğrayalım.
Farklı bir kapta süt ve yumurtamızı çırpalım.
İnce ince kıydığımız dereotu ve maydanozu da ilave ederek karıştıralım.
Maydanoz ve dereotunun miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz, ben birer tutam koydum göz kararı.
Lor peyniri, kaşar peyniri, baharatlar ve tuzu’da ekleyerek sıvı harcımızı tamamlayalım.
Ekmeklerin bulunduğu kaba dökelim güzelce karıştıralım sıvı harç ekmeklerin her yerine dağılsın teflon büyük kapaklı bir tavaya tereyağımızı eğer yoksa sıvı yağımızı dökelim,
omletimizi güzelce tavanın tabanına yayalım kapağı kapatıp kısık ateşte pişmeye bırakalım,
bir süre sonra spatula yardımıyla alt tabanı kontrol edelim kızardığı zaman tavayı kapağın içine alt üst edip 2 tarafından kızarmasını sağlayalım pişme süresi yaklaşık olarak 30 dakikadır. Eğer isterseniz fırın kabına koyarak fırında 170 derecede de pişirebilirsiniz.


2 yorum:

  1. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    165. takipçin benim.. :)
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    ♥ Sevgiler ♥
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerıne saglık..sevgılerımle

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...