23 Ağustos 2013 Cuma

Hanım Ağa Çorbası

Es-Selam olsun gönülden.
Susmak, en çok söylemekti ya bazen, tam da o anlardan birindeyim.
hani bir dost ararya yürek suskun, sonra sığınır Rabbine o hislerdeyim işte.
Nefesi kesiliyor insanın,huzur arıyor yürek.
 Boğazımda düğüm düğüm olup,her nefesimde büyüyen,artan...

Söküklerini dik sözlerinin
Dilini kalbine yanaştır; dilinle söylediğini kalbinle de söyle.
Dikiş tutmuyorsa şayet söylenmeyi bırak Sus
Kalbinden geçmeyeni diline değdirme


Rahman c.c gönüllerinizde her ne hayırlı dua varsa,hakkınızda hayırlı kılsın,yüzünüzden tebessüm eksik olmasın diyor, Hayırlı Cumalar diliyorum ve postuma  geçiyorum.

Hanım Ağa Çorbası

İSmi çok havalı değil mi :) ben yeşil mercimeği pek sevmem kızımda yemezdi ama bu şekilde yapınca severek tüketiyoruz. oldukça faydalı,besleyici bir çorbadır yeşil mercimek hani derlerya et yiyemiyorsan bol bol yeşil mercimek ye diye :)
bir ara böreğini de yapardım oda güzel oluyor tekrar bir denemedk hatırlamak lazım lezzetini uzun zaman oldu yapıp yemeyeli. gelelim malzemelerimize

Malzemeler
  • 1 çay bardağı yeşil mercimek
  • 1 çay bardağı erişte
  • 1 çay bardağı haşlanmış nohut
  • 1 çay bardağı tel şehriye
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 litre et suyu
  • Tuz, karabiber nane
  • Tereyağ
 Hazırlanışı

İlk olarak yeşil mercimeği bir tencerede yumuşayana kadar haşlıyoruz. Haşlanan mercimekleri süzüyoruz. Yapışmaz bir tencerede ince ince doğradığımız soğanı kavuralım . Kavrulan soğana unu ekleyip kokusu çıkana kadar kavurmaya devam ediyoruz. Bu işlemleri kısık ateşte yapın’ki yanmasın, un kavrulduktan sonra salçamızı ekleyelim.
Bir süre daha kısık ateşte kavuralım. 1 litre sıcak et suyumuzu ekleyelim. Sırasıyla mercimek, nohut, erişte ve tel şehriyeyi ekleyip 10 dakika kaynatalım. Karabiber ve tuzunu ekleyelim. Servis etmeden önce üzerine nane kavurup dökelim sıcak servis edelim. 


Not: eğer suyu az gelirse bir miktar su ekleyebilrisiniz. 

yapımı oldukça basit bir çorba mutlaka denemeniiz tavsiye ederim.

Hepinize Hayırlı Cumalar Dilerim. Rabbim Gönlünüzden gecenleri hayırları ile sizlere nasip etsin inşalah.

1 yorum:

  1. Ay ben çok severim bu çorbayı hatta çorba niyetine değil yemek niyetine yaparım bak ne zamandır yapmıyodum ben bu aralar bu yemek işlerini boşladım galiba malum sıcaklardan dolayı sürekli hafif bişeyler yapıyorum.ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...