15 Ağustos 2013 Perşembe

Sandviç Poğaça Tarifi

Malzemeler
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kuru maya
  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un (4-5 su bardağı kadar)
  • İçi için:
  • Domates
  • Beyaz Peynir
  • Maydanoz
 
 
Ilık süt ve suyu bir kaba alalım mayayı döküp eritelim. Daha sonra azar azar unu ekleyerek yoğuralım. Yumurtanın beyazını tuz ve şekeri’de ekleyelim. Ele yapışmayacak bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuz yoğurulunca, üzerini nemli bezle örtüp ılık bir ortamda mayalanmaya bırakalım. Hamur mayalandıktan sonra bezeler koparıp yuvarlak yassı şekil verip yağlanmış fırın tepsisine dizelim.

Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında alt üst kızarana kadar pişirelim. Servis ederken bir kenarlarını bıçakla keselim, içlerine yuvarlak dilim şeklinde kesilmiş domates ve beyaz peynir, maydanoz isterseniz salamda koyabilirsiniz, yerleştirip sandiviçleirmizi servis edelim.

4 yorum:

  1. Görüntü çok iştah açıcı,ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  2. Tarif için teşekkürler canım..sabah kahvaltısına yaptım nefis oldu :) taze olması için hamuru akşamdan yaptım, tepsiye dizip mayalanmasını bekledim,tepsiyi buzdolabına koydum,sabah pişirdim yumuşacık oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun pınarcım. sabah kahvaltısına bende sık sık poğaça yaparım bu şekilde sandviclerde gerçekten güzel gidiyor sabah sabah sıcacık eline sağlık seninde :)

      Sil

yorumlarınız benim için değerli...