9 Şubat 2014 Pazar

Ev yapımı bebe bisküvisi yapımı

Tarif nur'dan
Resim Emine'den :)

Evde Bebe Bisküvisi Yapımı

2 çay bardağı tam buğday unu
2/3 çay bardağı irmik
2 çay bardagi pirinç unu
4 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağı (Kaşığınızı çok doldurmayın)
3 yemek kaşığı üzüm pekmezi
Kıvamı koyu olursa ; 2 yemek kaşığı süt veya yoğurt suyu

Yapılığı :

-Tereyağı , un , pirinç unu , pekmez ve irmiği karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur oluşturun. Fazla yoğurmayın, yalnızca malzemelerin karışmasını sağlayın. Eğer kıvamı koyu olursa bir miktar daha pekmez ilave edebilirsiniz (Ben toparlanmadığı için 2 yemek kaşığına yakın da süt ilave ettim). Eğer toparlamakta zorlanırsanız hamuru bir miktar daha irmik ekleyebilirsiniz. Ama içeriği irmikli olduğu için çok katı kıvamlı bir hamur olmuyor bilginiz olsun.
-Hamuru streç filme sarıp buzdolabında 30 dakika dinlendirin.

1 yorum:

  1. iyi günler diliyorum,elif ben. yakında ek gıdaya geçecek bebeğime bu tarifi şimdiden denemek istiyorum. zira pek yemek ve hamur işlerinden anlamıyorum. şimdiden deneme yanılma yapsam daha iyi olacak:) tarifiniz kolay basit ancak kusuruma bakmayın dediğim gibi bu işlerinden pek anlamıyorum, tarifinizin sonuna ek olarak hamuru dinlendirdikten sonra ne yapıyoruz? resimdeki gibi kesiyoruz sanırım. peki kaç derecede fırınlamalıyım? kaç dakikaya pişer? :) şimdiden teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...