4 Şubat 2014 Salı

Soslu Köfte Tarifi

Köfteyi sevmeyen yoktur herhalde.....
Bizim evde sık sık yapılır ama eşim pek kuru köfte sevmez....
Köftenin bu hali tam bize göre denemenizi şiddetle tavsiye edeceğim bir lezzettir kendisi.
Tarif Meliha hanımdan onun blogunda görünce denemek istedim aslında uzun zamandır bu şekilde yapıyorum bu köfteyi ama nedense hiç kaşar eklemek aklıma gelmemiş bu sosa kaşar peyniri çok yakıştı hani ekmeği bandıra bandıra yenilesi bir lezzet oldu yapımıda bir o kadar pratik bir tarif :)

Malzemeler


Köfte İçin
  • Yarım kilo kıyma
  • Galeta unu (veya bayat ekmek içi)
  • 1 Yumurta
  • 1 Soğan (rendelenmiş)
  • 4 Diş sarımsak
  • Birkaç dal maydanoz
  • Kimyon ve kekik
  • Tuz

Sos İçin:

  • 4 Adet büyük boy domates(ben yazdan hazırlanmış kavanozlardaki rendeden kullandım)
  • Karabiber ve tuz
  • Rendelenmiş kaşar peyniri
 
Köfte malzemeleri bir kaba alınarak köfte harcı yoğrulur üzerine poşet geçirilip dolapta 30 dakika yada 1 saat bekletilir. Fırın tepsisine az sıvıyağ dökülerek köfteden ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak köfteler yapılıp aralıklı tepsiye dizilir. 180 derece fırında kızarana kadar pişirilir çok fazla pişirmeyin kurumasınlar.

Domates sosunu köfteler kızardıktan sonra üzerine dökün 15 dakika kadar fırınlayın. Servis etmeden önce istediğiniz miktarda kaşar rendesi ekleyin. 5 dakika kadar fırında tutun kaşarlar erisin sosunu çok çekerse çok az su ilavesi yapabilirsiniz. Sıcak servis yapın mutlaka kaşar erimeli sosa karışmalı aman dikkat :))
sevgiyle kalınn.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...