11 Mart 2014 Salı

Akşama Şip Şak Mercimek çorbası (düdüklü tencerede)

Ne yapsam, ne pişirsem dediğim zamanlarda hemen yaparım bunu bizim evde çorba çok sevilir son zamanlarda şu süt,yoğurt,peynir yiyememe durumu yüzünden pek pişirmiyorum.
Kendim yemiyorum diye yapasımda gelmiyor bu huyumu biran önce bırakmam lazım tabi evde tek yaşamıyorum zira.....
Herhafta liste başıydı.Eşim sorar;
Alacak birşey varmı
Süt,yoğurt yumurta..
Biliyorum bunları başka bişey :)
artık diyor istemiyorsun sadece düzenli süt alıyoruz Yağmur hergün içiyor yumurtada sadece sabahları 1 tane ona pişiyor e haliyle dolapta bitmek bilmiyor.
Mercimek çorbasıda bana serbet olan çorbalardan biri çokda severiz aslında şipşak düdüklüde pişiriyorum diyorum ama yapanlar bilir ki düdüklü tencerede pişen mercimek çorbası diğerine göre çok daha lezzetli oluyor.
Mutlaka deneyin.

Düdüklü Tencerede Mercimek Çorbası Nasıl Pişirilir.


Malzemeler

  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 orta boy patates (çiğ olarak rendelenmiş)
  • 1 orta boy kuru soğan (rendelenmiş)
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • Karabiber
  • Tuz
  • Pul biber
Düdüklü tencereye sıvıyağ ve nane ve pul biberi ekleyin yağ kızınca salçayı ekleyip kavurun. Rendelenmiş soğanları ekleyin bir kaç karıştırıp rendelenmiş patatesi ekleyin 5 dakika kavurun. Yıkanmış suyu süzülen mercimekleri ekleyin suyu tamamen bitene kadar kavurun yeteri kadar su ekleyip

Düdüklü tencerenin kapağını kapatın. Kaynamaya başladıktan sonra 30 dakika pişirmeniz yeterlidir. Biraz daha malzemeler erisin istiyorsanız 15 dakika fazla pişirebilirsiniz.
Ben genelde 45 dk pişiriyorum.
malzemeler erimiş oluyor.
afiyet şifa  olsun.

2 yorum:

  1. Canım bizim evdede şip şak yapılır ve şip şakta tüketilir :)) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Bende de mercimek çorbası kurtarıcı... bu çorba olsun eşim başka bir şey yemez ben kışın kemik ya da et suyuyla yaparım içine bir tanede havuç rendelerim.... afiyet olsun... ellerine sağlık:))))

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...