16 Nisan 2014 Çarşamba

Hurmalı Lokumlar

Evde annemin getirdiği hurmalar vardı bir ara o kadar çok yemişimki soğudum yiyemiyordum evde dolapta duruyordu çok faydalı olduğunu biliyorum ne yapsam diye düşünürken petibörle karıştırmak iyi olur diye düşündüm sonuç başarılı ben 4 parçaya bölüp uzun uzun yaptım sucuk gibi buzluğa attım kahve yanına çıkarıp biraz dilimliyorum harika oluyor tek atımlık lokmalar kesinlikle tavsiye ediyorum mutlaka deneyin..

Malzemeler

  • 1 Çorba kasesi çekirdeği çıkarılmış hurma
  • 1 paket petibör bisküvi
  • Yarım çay bardağı sıcak su

 Petibör bisküvileri iri parçalar halinde kırın. Hurmaları ekleyip karıştırın. Sıcak suyu az az ekleyip yumuşak bir kıvam elde edene kadar karıştırın. Bisküvileri çok fazla ezmemeye özen gösterin.
 Portakal büyüklüğünde bir parça alıp buz dolabı poşetine koyun elinizle sıkarak uzun rulo yapın. Ben 3 ayrı poşete koydum. 2-3 santimlik lokumlar oldu. Buzluğa atın servis edeceğiniz zaman çıkarıp dilimleyin.

Ben fındık,fıstık eklemek istemedim yerken hurmanın tadı gelsin istedim siz isterseniz ekleyebilir siniz ama bu şekilde sade olarak çok güzel..

 

1 yorum:

  1. çok sağlıklı bi atıştırmalık olmuş bu.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...