2 Nisan 2014 Çarşamba

Patatesli Hamsi Kapama

Mutlaka denemenizi tavsiye edeceğim bir Hamsi tarifi...
Biz alışmışız balığı al kızart ye kızartmak zor mu geldi ev kokmasın o zaman fırına sür başka birşey yapmıyoruz...
Daha önce 2 kez (çünkü yapması zor ) Hamsi pilavı yapmıştım ama o kadar uğraştırıyorki kılçıkları ayıklamak çok sıkıcı hiç bana göre değil geçenlerde eşim Hamsi almış ne yapsam ne yapsam diye gezerken Hamsi pilavı yapsana dedi ne zamandır yapmıyorsun ben çoçuklara bakarım tamam dedim ama nette daha önce bu patatesli kapama yı görmüştüm bunuda denemek istedim kesinlikle mükemmel oldu bundan sonra fırsat buldukça yapacağım bir tarif biz pilavdan daha çok sevdik bu kapamayı kılçıksız olduğu içinde Yağmur nisa'm da rahat rahat yedi ben küçük güveçlerde porsiyonluk yaptım ama siz isterseniz başka kalıplarda tek büyük oalrak yapabilirsiniz dilim leyerek servis edersiniz. tek zor tarafı kılçıkları ayırmak onuda eşiniz yaparsa süper olur işte :)                          
Malzemeler
  • 1 kilo Hamsi
  • 5 adet patates
  • 4 diş sarımsak
  • 1 adet soğan
  • Tuz karabiber
  • Kırmızı toz biber
  • Porsiyonluk hazırlamak için küçük güveç kaseleri
  • 1 adet limon

 Hamsiler yıkanır, temizlenir ve kılçıkları çıkartılır.
Patatesler rendelenir. Soğan ve sarımsak yemeklik doğranır.
Ocağa Soğan ve sarımsak alınır kavrulur patatesler eklenir tuz ve karabiber eklenerek kavrulur.
Hamsiler güveç kasesinin alt kısmına sırt kısımları dışa gelecek şekilde dizilir.
 Orta kısımlarına patatesli harçtan 2 kaşık eklenir ve hamsinin dışa sarkan kısımları ile kapatılır.
 Eğer boşluk kalırsa bir kaç hamsi ekleyerek kapatın. bazı hamsiler çok küçük oluyor. Az sıvıyağ gezdirin limon suyu sıkın ve 180 derece fırında hamsiler pişene kadar fırınlayın. Servis ederken kaseleri ters çevirip servis edeceğiniz  tabağa çıkartın.Kolay çıkıyor merak etmeyin:) afiyet şifa olsun :)


2 yorum:

  1. Çok değişik ve benim için çok güzel bir tarife benziyor.Çünki bende değişik yemekleri denemeyi severim,ama eşim balığı balık gibi(kızartarak yada mangal)yemeyi tercih ettiği için sadece kendime yaparım bu patatesli hamsi kapamadan:)Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Ben eşim ve kızım yönünden şanslıyım biz ailecek değşik tadlara açığız her yaptığım yenir Hamsileri mısır ununa bulayarakda koyabilirsin cnaım ben bir daha ki sefer öyle deneyeceğim ... Belki sever eşinde biz bayıldık doğrusu :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...