29 Mayıs 2014 Perşembe

Mısır Unlu Tereyağlı Poğaça



1 paket Teremyağ Gurme Kaymaklı ( oda sıcaklığında)
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta ( birinin sarısı üzerine)
2 yemek kaşığı sirke
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 pk kabartma tozu
Yarım çay kaşığı karbonat
1 su bardağı mısır unu
Aldığı kadar un
3-4 dal dereotu (ince kıyılmış)
iç malzemesi
beyaz peynir

Unlar hariç diğer malzemeleri yoğurma kabına ekleyip karıştırın.
Mısır ununu ilave edin.
Beyaz unu azar azar ekleyerek yoğurmaya başlayın.
Hamur kıvama gelince 10 dk akdar dinlendirin.
Hamurdan bezeler koparıp içine beyaz peynir koyarak şekil verin
üzerleirne yumurta sarısı sürün.
180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
afiyet olsun.



Bu poğaçayı ilk defa denedim kıtır kıtır olmasını bekliyordum ama kek gibi yumuşak harika bir poğoça oldu bu yumuşaklığın sebebi Teremyağ sanırım 

2 yorum:

  1. Bende okurken ne güzel kıyır yıkır bir poğaça olmuştur diye düşünüyordum ki,son yazını okuyunca yumuşacık bir poğaça olduğunu anladım...Çok güzele benziyor,ellerine sağlık Canan'cım,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. çok değişik geldi bana mutlaka deneyeceğim emeklerine ellerine sağşlık canım :)) teremyağ kullanmıyorum ben ama uydururuz bir şeyler :D

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...