4 Temmuz 2014 Cuma

Şeftali Soslu İrmik Tatlısı

1 ay olmuş nerdeyse bloguma yazmayalı... Koşturma içinde geçiyor günler vakit bulamıyorum bilgisayara Ramazan ayıda geldi oruçlar başladı ve iftar yemekleri, akrabalar,komşular, eş dost derken memlekette olunca dolu dolu geçiriyoruz günleri çok şükür..
Oruçlar yeni başladı ama biz hergün bir iftar yemeğine davetliydik bugün ilk kez evimizde yiyeceğiz inşalah şimdi bloguma eklemediğim resimlere bakarken ne eklesem acaba diye düşünürken tatlılar dikkatimi çekti yemeklerde hep şerbetli tatlılar vardı biz türk halkı oalrak pek severiz bol şerbetli tatlıları ama sıcaklarda yenmiyor hele bu kadar uzun günlerde tutulan oruç tan sonra bana çok ağır geliyor onun yerine buz gibi soğuk bir tatlıyı tercih ederim dedim ve bu tarifi seçtim bugün :)

Şeftali Soslu İrmik Tatlısı

 Benzerlerini yemişsinizdir muhakkak çok yapılan bir tatlıdır bu irmik ve sütle pişirilen tatlılardan ben ara katına bisküvi ve 
üst katına şeftali ilave ederek yaptım şeftalininde tam nevsimiyken dondurma niyetine bu sıcak günlerde denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 10 yemek kaşığı irmik
  • 10 yemek kaşığı şeker
  • vanilya
  • Arası için;
  • 1 paket petibör Bisküvi
 Üzeri için
  • 2 adet Şeftali
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı su

Bir tencereye 1 litre süt, irmik ve şekeri ekleyip koyulaşana kadar pişirin.
Kelepçeli kalıba pişen muhallebinin yarısını dökün arasına petibör bisküvileri parçalayarak dağıtın. Kalan muhallebiyi üzerine dökün. Farklı bir tencereye 1 çay bardağı su ve nişastayı ekleyin. Şeftalilerin kabuklarını soyup doğrayın. İsterseniz toz şeker de ekleyebilirsiniz.
“Ben eklemedim.” Koyulaşana kadar pişirin. Çok katı olursa biraz daha su ekleyebilirsiniz koyulaşması yeterli ocağı kapatıp muhallebinin üzerine yayın. Oda sıcaklığına geldiği zaman buzdolabına kaldırın servis etmeden önce üzerine fındık serpiştirin. Soğuk servis edin.

isterseniz şeftalileri ince dilimler halinde kesip en üste dizebilirsiniz üzerinede hazır meyve jölelerinden ilave edersenizde çok güzel oluyor. 
Ben bu tatlıyı yapalı epey oluyor şeftaliler buzluktaydı o yüzden muhallebi gibi yapıp döktüm üzerine. 


Afiyet olsun Hayırlı Ramazanlar ...

3 yorum:

  1. Ben de bugün düşünmüştüm, Canan abla ne zamandır bloğa yazmıyor, nerede acaba diye:) Sevindim yazını görünce:)
    Ellerine sağlık abla, yine çok güzel bir tarif eklemişsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım çok istiyorum girip yazmak ama hiç fırsatım olmuyor yaz hareketli geçiyor bu sene

      Sil
  2. çok hoş görünüyor :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...