8 Ekim 2015 Perşembe

Mürdüm Erikli Tart Tarifi

Bir elmalı tart birde mürdüm erikli tart :) başka tartolet tanımam mürdüm eriğini çok severim tatlı bir eriktir tartın içinde hafif mayhoş bir tadı oluyor nefis bir lezzet katıyor buda ve rengi muhteşem oluyor ben yapalı epey oldu resmi telefonumla çekmiştim o yüzden pek güzel değil kusura bakmayın


Malzemeler
  • 4 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 tane kabartma tozu
  • Alabildiği kadar un
İçi için;
  • Yarım kilo Mürdüm eriği
  • yarım çay bardağı şeker
  • üzeri için pudra şekeri
ilk olarak hamuru hazırlayalım kurabiye hamuru kıvamında olacak.
Hamurdan portakal büyüklüğünde bir parça koparıp buzdolabına koyun.
erikleri yıkayıp ortadan ikiye kesin,çekirdeklerini çıkarıp ince ince dilimleyin.
Tart hamurunu tart kalıbına bastırarak yerleştirin üzerine erik dilimlerini yerleştirin.
üzerine pudra şekeri serpiştirin(isteğe bağlı ben ekşi sevdiğim için eklemiyorum)
dolaba koyduğunuz tart hamurunu çıkarın,merdaneyle açıp uzun şeritler halinde dilimleyin ve resimdeki gibi tart hamurunun üzerine yerleştirin isterseniz rende ile rendeleyerekde ekleyebilirsiniz.
150 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri dökerek servis edin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...