9 Kasım 2015 Pazartesi

Nar Çayı Tarifi


Bilir misiniz nar ın faydalarını ?



Narın başlıca faydaları, tansiyonu düşürmesi ve buna bağlı olarak kalp sağlığını korumasıdır. Ancak narın sağlığımıza faydaları sadece bunlarla sınırlı değil.
Özellikle kış aylarında, vücudunuzu hastalıklara karşı güçlendirmek için, C vitamini bakımından oldukça zengin olan bu meyveyi tüketebilirsiniz. 1 adet nar, günlük C vitamini ihtiyacının yaklaşık yarısını karşılar.
Aynı zamanda demir, kalsiyum, E vitamini, K vitamini, tiamin, riboflavin, B6 vitamini, folat, fosfor, çinko, bakır ve bol miktarda manganez içerir. Narın bu faydalarından, kış aylarında nar çayı içerek yararlanabilirsiniz.
  • Antioksidandır
  • Tansiyonu düşürür
  • Vücudu toksinlerden temizler
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir
  • Sakinleştirici etkisi vardır
  • Menopoz belirtilerini hafifletir
  • Eklem ağrılarına iyi gelir
  • Yüksek oramda C vitamini içerir
  • Fosfor bakımından zengindir
  • Enfeksiyonlu hastalıklara iyi gelir
  • Antioksidan etkisiyle kansere karşı koruma sağlar
  • Yüksek K vitamini ile kemik yoğunluğunu korur

kaynak: http://www.bitkicaylarininfaydalari.com/nar-cayi-faydalari-ve-yapilisi/#sthash.g01a144d.dpuf


Nar çayı bu günlerde şifa niyetine tüketilmesi gereken nefis bir içecek vitamin deposu.. 
havaların bir gün sıcak birgün soğuk olduğu bu zamanlar grip,nezle vb hastalıklar heryerde..
Narı severim ama soyması tam bir işkence gibi geliyor bana internette kolay soyma yöntemleri sıkça paylaşılsada sanırım benim beceriksizliğimden ben hala eziyet çeke çeke soyuyorum :(
evde benden başka yiyende olmaz soyarım kutuya koyarım elimde kaşık çoçukların peşinden koşarım :)) 
Bu sabah annem önce bir tane kocaman nar getirdi komşu vermiş tamam dedim az sonra yine geldi 1 poşet narla :)) hii dedim ne olacak bunlar nasıl soyulacak kim yiyecek diye düşünürken oturdum 1 poşet narı soydum ... KAtı meyve sıkacağında sularını sıktım:) ohh mis gibi meyve suyu oldu :) 
Sonra aklıma umutsepetimin daha önce yaptığı nar çayı geldi hep denemek istemiştim ama fırsat bulamamıştım bu tarz çayları çok severim...
tarifi kendime göre değiştirip denedim ve bu havalarda içilecek nefis bir çay tarifim oldu :)

Nar çayı yapılışı
2 su bardağı nar suyu
4 adet karanfil
1 çubuk tarçın
zencefil 


Cezveye 2 su bardağı nar suyunu ve diğer malzemeleri ekleyip 5 dk kaynatıyoruz sıcak sıcak servis ediyoruz hepsi bu kadar 
Zencefili servis etmeden önce ilave ediyoruz evde kalmadığı için ben ilave edemedim ama çok faydalı siz varsa mutlaka ekleyin. ben iki adette küp şeker ekledim narlar biraz mayhoştu sizin narlarınız tatlı ise şekere gerek yok..
Afiyet şifa olsun .. sevgiyle kalın...

3 yorum:

  1. Oooh miss ellerinize sağlık .Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı akşamlar, nar çayınızın çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var. Ellerinize, emeğinize sağlık. Tam bir şifa deposu.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. sanırım bu günlerde denemeli bol bol nar varken.ellerine sağlık.afiyetler olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...