16 Kasım 2015 Pazartesi

Susamlı Kurabiye

Hani derler ya böyle ağızda dağılıyor işte öyle bir kurabiye bu susamlı kurabiye ben tarifi nefis yemek tariflerinde görüp denedim sonuç mukemmeldi hatta Ömercikten zor kurtardım kurabiyeleri masanın üzerinde duruyordu tabak gidip gelip alıyor malum biz alerjik bir bebeyiz :D korktum dokunacak diye sakladım epey aradı mutfakta :)) ablasıda onunla yarış yapıyor bende sevdim bende yedim kardeş kıskançlıkları var bu ara evimizde ee büyüyorlar tabi...
Tarifin içerisinde hindistan cevizide var ben biraz fazla ekledim yerken hindistan cevizi tadı gelmiyordu ama sanırım ağızda dağılmasını etkileyende o oldu..


Susamlı Kurabiye




Malzemeler

125 gr margarin(oda sıcaklığında olacak)
2 adet yumurta (birinin akı üzerine )
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı nişasta
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
üzeri için susam



Bir yumurtanın akını ayrı bir kaba ayırın.
Yumurta ve toz şekeri çırpma teliyle şeker eriyene kadar çırpıyoruz.
Diğer malzemeleri yoğurma kabına ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.
kurabiyelerin üst kısmına ilk önce yumurta akı daha sonra da susama bulayıp tepsiye aralıklı diziyoruz. 170 derece fırında alt kısmı pembeleşene kadar pişiriyoruz..






2 yorum:

  1. Hayırlı akşamlar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve çok iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...