27 Aralık 2015 Pazar

Vişneli Prenses Tacı Tatlısı

Vişneli tatlı,Vişneli sütlü tatlı,Vişneli İrmik Tatlısı gibi bir çok değişik ismi ve tarifleri mevcut ..

Aslında niyetim portakallı yapmaktı ama son anda vişneli yapmaya karar verdim. Görüntüsü ile masada cok şık duran bir tatlı vişnenin verdiği mayhoş bir tadı var.

Yapması kolay pratik bir tatlı dilimlemeside oldukça kolay kalıptanda çabuk çıktı uğraştırmadı bu arada kullandığım kalıp plastik önce ıslatıp içine öyle döktüm kalıbın orta kısmıda ayrıca çıktığı için çıkarması beni zorlamadı bu tür tatlılarda en büyük korkum budur ya kalıptan çıkmazsa :)

Malzemeler

1 paket vanilyalı puding
2 bardak vişne suyu
1 litre süt
9 yemek kaşığı irmik
9yemek kaşığı tozşeker
1 limon kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 kaşık tereyağ

ilk olarak Vişne suyu ile vanilyalı pudingi pişirin.
Kalıbı ıslatıp pişen pudingi döküp buzluğa kaldırın.
süt,irmik,toz şekeri  bir tencere alıp karıştırın kısık ateşte koyulaşana kadar pişirin.
ocağı kapatın biraz karıştırın ilk sıcaklığı geçtikten sonra tereyağını ve limon kabuğu rendesi,hindistan cevizini ekleyip karıştırın.
Kalıba ilave edin kapağını kapatıp buzdolabına kaldırın en az 1 gece bekletin..
afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...