15 Temmuz 2016 Cuma

Mutfak masamın geridönüşümü

Merhabalar yime farklı bir işle geldim bugün havalar ısınınca amigurumiye  ara verdim sıcakta örgü örülmüyor ..
Mutfak masamı bir kaç yıl önce Polatlı dan almıştık o ara cam masalar modaydı heryerde cam vardı eşim de cam almak istememişti çok tasınıyoruz kırılır demişti sonra bunu bulup almıştık ama benim hiç içime sinmemişti üzerini hep örterek kullandım.
Memlekete yerleşince yeni masa almayı düşündüm ama benim küçük ömerciğim o kadar hareketli ki hiiç yeni eşyada gözüm yok bu aralar :)
Polisanx1 boyasını duymuşsunuzdur herkes yatak odası dolaplarını vb eşyalarını boyuyor bu kış heryerde bir boyama patlaması oldu hatta mutfak dolaplarını boyayanlar var onlar büyük işler tabi yapanların ellerinden öperim :) ben bir sehpa bir masa boyadım şimdilik boyumu aşacak işlere girişmem :)
Masamı boyamak için kullandığım malzemeler
-marshall enamel parlak beyaz boya
-sünger zımpara
-rulo fırça
-tiner
-desenli folyo

ilk olarak masamızı güzelce zımparaladık üzerindeki parlak zeminin geçmesi yeterli..
ben musait yerim olmadığı için mutfakta yaptım sık sık süpürerek yaptığım için çok toz olmadı zımpara işi biraz sıkıcı ama evde çoluk çoçuk varsa onlara yaptırın ben öyle yaptım :D

Zımpara işlemi bittikten sonra sirkeli bezle masanın zeminini sildim kurur-duktan sonra boyamaya başladım.
Boyama işlemini 4 katta tamamladım katlar arasında kurumasını beklemek şart bu yüzden de boyama işlemi biraz uzun sürüyor ben geceden geceye boyadım 3 gecede bitti gece yatarken balkon ve camı açık bıraktım sabaha kurumuş oluyordu ayrıca koku da azalmış oluyordu..

Boyayı açtıktan sonra içine yeteri kadar tiner eklemeniz ve güzelce karıştırmanız gerekiyor ben 1 litre boya aldım yarım çay bardağı tiner ekledim ne kadar eklemeniz gerektiğini boyacıdan sorarak öğrenebilirsiniz.

boyama işlemi zevkli rulo fırça ile boyamak oldukça kolay oldu fırça izi vs kalmadan pürüzsüz bir zemin elde ettim.
Ben masamın düz beyaz olmasını istemedim renklendirhayatını instgram adresinden beğendiğim bir desen folyo sipariş ettim masamın üst zeminini onunla kapladım.

Bu boya parlak olduğu için vernik yapmak gerekmiyor.

bana sorulan sorulara genel olarak cevap vermeye çalıştım umarım yazım sizlere yardımcı olur :)

Denemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum memnun kalacaksınız ayrıca boyamaktan korkanlar için bu desenli folyoları da öneririm alıp kaplayabilirsiniz sade veya desenli bir çok çeşidi var istediğinniz ölçülerde hazırlayıp gönderiyorlar.





Masamın bitmiş hali :)
sevgiyle kalın ...
instgram adresim canan_nisamla

1 yorum:

  1. Çok emek harcamışsınız. Elinize sağlık. Fakat masa örtüsü olmasa daha güzel dururdu sanki.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...