29 Nisan 2012 Pazar

Şambali (Şambaba) tatlısı

Şambali  (Şambaba) ege yöresine ait çok sevilen bir irmik tatlısıdır. üzeri fıstıkla süslenir ve dikdörtgen uzunlar halinde servis edilir ben evde fıstık olmadığı için Hindistan ceviziyle süsledim


malzemeler



  • 1,5 bardak yoğurt
  • 1,5 bardak şeker
  • 3 bardak irmik
  • 1,5 bardak un
  • kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı soda 

(tarifte eksiklik yok bu tatlıda yumurta ve yağ kullanmıyoruz :))

şerbeti:

  • 5 bardak şeker
  • 4,5 bardak su


bu ölçü orta boy tepsi için 

8 yorum:

  1. güzel görünüyo canım çekti :)
    ellerine sağlık
    bu arada bloğunu yeni gördüm paylaşımlarını yazılarını postlaırnı ilgi çekici buldum takipteyim artık bırakmam :)
    bende beklerim..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. bu tatlı kolaymışşş...
    en kısa zamanda bende denemek istiyorum...
    fikir için teşekkürler...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun :)hoşgeldiniz

    YanıtlaSil
  4. slm arkadasim böreklerin kitir kitir olmasini istiyorsan pisirince üzerini kapama,
    hazir yufkadan börek yapiyorsan böreklerini doldurup sarinda 1 dakka soguk su banyosu yaptir sonra üzerlerine yumurta sarisi sürüp10 dk.beklet öyle pisir cok güzel olacaklar:)

    etkinligimide katilir bir tarif yollarsan cok sevinirim, hayirli aksamlar

    YanıtlaSil
  5. merhaba :) güzel yorumuna tşkler :)salatayı beğenmene sevindim,tatlı enfes görünüyor tam benlik :)sevgiler......

    YanıtlaSil
  6. enfes görünüyor! tabiri caizse agzım sulandı cnm :)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. sğaol yasemin beklerim canım gel beraber yapalım yiyelim :)

    YanıtlaSil
  8. merhabai blogger cafe listesinden geldim ziyaretinize, sizi izlemeye aldım bende beklerim bloguma sevgiler :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...