8 Mayıs 2012 Salı

sürpriz puding


mayıs ayının girmesiyle havaların sıcaklığı kendini iyice belli etmeye başladı. öğlen saatleri dışarı çıkamaz olduk ama bahar havası gibiside yok Ardahandaki ağır kıştan sonra çook özlemişim yazı sıcaklığı kızımla parklara gitmeyi sokakta kedileri kovalamayı :)
 bugünkü menümüzde puding tarifmiz var ee yaz geldi artık soğuk şeyler arar olduk dolaptan çıkan serin bir kase puding akşam saatlerinde tam bir ohh dedirtten cinsten :)


 bu tarifi paşasofram blogunda görmüştüm ve hemen denedim hatta 2 kez yaptım ilk yaptığımı tadamamıştım bile bana kalmamıştı 6 bardak çıkıyor ölçüden tarifi incelemek isterseniz  tıklayın
 benim kelebekten korkan kapıları kapatan anne at at geliyo diye bağıran ağlayan kızım uğur böceğiyle öyle bir oynadı ki şaşırdım bu çoçukları anlamak mümkün değil bir o kadarda mutlu oldum elimizde bol ca yürüttükten sonra uçup gitti uğur böceği ardından epey mızladık tabi neden gitti neden uçtu annesinemi gitti uyucakmı o vs.:)
pudingi yaparken kızımın büüdüğünü ve artık pudingleri o uyurken yapmam gerektiğini çook iyi anladım çok güzel pişirdik bir heves güle oynaya sonra ben bardaklara dökmeye başkladım buraya kadar herşey iyidi tabi beklememiz gerektiğini duyan cimcime başladı ağlamaya kızım sıcak ama bak beklememmiz lazım dolapta soğucak baba gelcek yok yicemde yicem e mecbur gitti birisi sıcak sıcak ağzı yana yana yedi nasıl bir inatsa artık kime çekti diyorum bazen herkes sen diyor bana :)

gelelim tarifimize mutlaka deneyin derim biz çok beğendik ve gerçekten titriyor :))

SÜRPRİZ PUDİNG
Malzemeler:
Kakaolu  için:
4 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
6 yemek kaşığı şeker 
2 yemek kaşığı un

Beyaz  için:
1 su bardağı süt
1 çay bardağı su
2 yemek kaşığı şeker
1 adet falım sakız
1 adet vanilya

Süslemek için:
Hindistan cevizi


2 tencerede pudingleri ayrı ayrı ama aynı anda pişiriyoruz nescafe fincanlarımızı önce soğuk su ile duruluyoruz yapışmaması için sonra pişmiş olan kakolu pudingimiz sıcakken 1-2 kaşık koyuyoruz hemen beyaz kızımdan bir kaşı tam ortasına döküyoruz o sıcaklığıyla durdukça içine giriyor bu şekilde 6 fincana paylaştırdım biraz soğuyunca buzdolabına yerleştirdim 
4-5 saat kadar bekletiyoruz servis öncesi pudingimizi bardaktan tabağımıza ters çevirip çıkartıyoruz bıcakla kenardan havasını alırsanız daha rahat çıkıyor üzerini hindistan cevizi ile süslüyoruz bu kadar afiyet olsun bu güzel tarif için teşekkürler paşasofram 

3 yorum:

  1. Bu pudıng tatlıyı bende yapıyorum kızım cok sevıyor.Ellerıne saglık çok güzel görünüyor.Beyaz pudıng için un yada benzer bir malzme yok sütün katılaşması için?

    YanıtlaSil
  2. çocuklar çok alem valla :) tarifi çok beğendim..deniycem.ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor. Mutlaka deneyeceğim.Beyaz kreması un'suz nasıl olacak

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...