23 Haziran 2012 Cumartesi

etimek tatlısı


1 paket etimek 
şerbeti için:
1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Muhallebisi için:
1 litre süt
1 su bardağı  şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ
1 su bardağı un

Üzeri için:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt (200ml)
üzerini süslemek için
Ceviz  antep fıstığı meyve hindistan cevizi kakao size kalmış 

Önce etimekleri borcamın altına dizin.Ben 1 paket kullandım 14 adet çıkıyor  Diğer yandan şekeri ve suyu bir tencereye koyup Şeker suda eridiğinde etimeklerin üzerine dökün.ayrı bir tencerede Muhallebisi için süte un ve şekeri ekleyin.Çırpma teliyle bir yandan karıştırarak bir yandan pişirin.Koyulaşınca tereyağ ve vanilyayı ekleyin.tereyağı eridiğinde muhallebiyi etimeklerin üzerine dökün ve soğutun.Soğuduğunda krem şantiyi sütle çırpıp muhallebili kısmın üzerine dökün.Buzdolabında 3 saat dinlendirip istediğiniz şekilde süsleyerek servis yapın. afiyet olsun

5 yorum:

  1. ama benim çekti ne yapacağız şimdi:-)
    bir dilim gönderirmisin acaba..
    eline sağlık çok lezzetli görünüyor..,

    YanıtlaSil
  2. sevdiğim tatlardan biridir.yaptığında çok leziz görünüyor ellerine sağlık canancım

    YanıtlaSil
  3. amanın nasıl lezzetli görünüyor.Olsa da yesem.

    YanıtlaSil
  4. buyrun gelin yarın annemin günü var geçen kendi günümde yaptım soğuk soğuk beğenildi şimdide annem kendi günü için istiyor yarın yapıcaz 2 tepsi :)))

    YanıtlaSil
  5. etimek tatlısı, çocukluğumun tatlısı...
    annem ben küçükken çok yapardı bu tatlıyı...
    beni bakkala gönderirdi kızım etimek al gel derdi....
    ay çok duygulandım şimdi...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...