16 Haziran 2012 Cumartesi

paşa lokumu

malzemeler

1 kilo süt
1 bardak şeker
1 bardak un
Yumurta sarısı
Vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağı
2 paket sade krem şanti
Ceviz içi
Hindistan cevizi

Bu tatlıyı hep merak ederdim ama yapmaya cesaret edemezdim nedense rulo olmaz diye korkardım gecenlerde bir arkadaşım ikram edince hemen ayrıntılarını öğrendim ve denedim sonuç harikaydı sütlü tatlıları eşim de bende ve kızımda çok seviyoruz dolapda durduğu içinde yaz günleri için serin bir tatlı ilerleyen günlerde kakaolusunuda deneyeceğim

Hazırlanışı
1 kilo süt (yaklaşık olarak 5 bardak) 1 bardak şeker 1 bardak un ve yumurta sarısını bir tencereye ekleyip karıştırarak muhallebimizi hazırlıyoruz kaynamaya başlayınca ocağı kapatın tereyağı ve vanilyayı ekleyerek çırpma teliyle yada mikserler çırpın dikdörtgen bir tepsiye (tepsinin biraz büyük olması gerekiyor ) tabanına Hindistan cevizi serpiyoruz her yerine kremamız soğuyana kadar çırpmaya devam ediypruz soğuk olması gerekiyor eğer sıcakken tepsiye dökersek Hindistan cevizleri eriyor soğuduktan sonra kremamızı tepsiye güzelce yayıyoruz buzdolabında 1 saat kadar bekletiyoruz.  1 saat sonra krem şantileri hazırlıyoruz üzerine boş yer kalmayacak şekilde yayıyoruz tekrar buzdolabına koyuyoruz servis yapacağımız zaman ruloları hazırlıyoruz uzun şeritler halinde kesiyoruz iri kırılm ış ceviz içini kenara koyarak rulo yapın afiyet olsun…




1 yorum:

  1. bu havalarda soğuk sğuk süper gider ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...