25 Eylül 2012 Salı

patatesli pizza tarifi

önce resimlerimiz :)

değişik bir kahvaltılık özellikle çoçuklar için güzel ve eğlenceli bir tarif kızımda 1 kaç gündür süren yumurta isteksizliği var nedense yemek istemiyor pilav yap bana diyor sabah sabah pilavmı yenir çoçuk işte :)
bende bu sabah bu güzel gülen yüzlü pizzayı yaptım anne gözlerini yicem ağzınıda ver anne anne bak saçlarıda varmış derken dere otu bile yedi kızım :) şimdi gelelim tarifimize

malzemeler:

  • 1 patates
  • 2yumurta
  • zeytin
  • sucuk
  • salam
  • mısır
  • kaşar peyniri
  • domates
  • biber
  • süslemek için ketçap mayonez ve dereotu

ben biber ve sucuk koymadım siz seviyorsanız ekleyin ben sucuk sevmiyorum kızımda biber yemiyor.
o yüzden listeden çıkardım.

patateslerin kabuklarını soyun halka halka kesin fazla ince olmasın
tavaya biraz yağ dökün patatesleri yanyana dizin 
tavanızın kapağını kapatın kısık ateşte patatesler kızarana kadar pişirin
altları kızarınca altüst ederek diğer tarafını kızartın
porselen bir kasede 2 adet yumurtayı çırpın tuz ekleyin bu aşamada istediğiniz baharatlardanda ekleyebilirsiniz be dağ kekiği ekledim.
kızaran patateslerin üzerine yumurtayı yavaşça döküyoruz heryerine dağılsın yumurta
hazırladığınız üst malzemeride hemen yumurtanın üstüne dağıtın 

işte benim malzemelerim 
kaşarı en son döküyoruz yumurta ve üst malzemeler biraz pişsin kısık ateşte pişiriyoruz altını çok açmayın yumurtalar yanabilir.
en son kaşarı dökün kapağı kapatın,kaşar eriyince servis tabağına alıp süsleyin. göz için çekirdekli zeytin kullandım pizzanın içindede çekirdeği çıkartılmış zeytin parçalarıda var.

afiyet olsun .


5 yorum:

  1. Şifa olsun güzel kızınıza.Bol besleyici bir pizza olmuş(salam hariç,ben pek haz etmiyorum çocukların salam sosis yemelerinden)
    Bana da beklerim canım
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler kızım salam sucuk sevmiyor yemez yani ama hamburgeri sever :) ordaki salamları ben yiyorum o yüzden rahat rahat koydum içine yemediğini bildiğim için pek sağlıklı değil biliyorum ama tüketiyoruz işte :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık harika görünüyor banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Harika gözüküyor oğluşa yapmalıyım bunu,ama sen bunları yapıp nasıl zayıf kalabiliyorsun merak ettim bak :) (selver)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...