10 Ekim 2012 Çarşamba

Beşamel soslu makarna

Kış yüzünü göstermeye başladı artık bugün hava oldukça serin ilk defa bugün üşüdüm uyanınca yağmurlu bir hava var Ankara'da...........
bakalım buranın kışı nasıl geçecek herkes çok soğuk zor işiniz diyor ama nedense Ardahan'ın kışından sonra gözüm korkmuyor Ankara nın ayazından :)
 parkın hali salıncaklar yerle birleşir karla
 sonbahar,kış,ilkbahar kar hiç kalkmaz heryer bembeyaz gözünüzü alırcasına beyaz
 nisanın ortası ve 1 günde diz boyu kar doldurur sokakları
güzel yanlarıda çoktu tabi :)
özledimmi ne Ardahan ı yok yok arkadaşlarımı özledim ama hepimiz ayrı yerlerdeyiz şimdi belki bir gün yine rastlarız o sıcak kahve sohbetlerinde buluşuruz.

Beşamel soslu fırında makarna 

hiç denedinizmi börek tadında oluyor.


malzemeler

  • 1 paket makarna
  • kaşar peyniri
  • 2 kaşık yoğurt
  • 2 yumurta
  • tuz

beşamel sos için malzemeler

  • 2 kaşık un 
  • 150 gr kadar tereyağı veya margarin
  • 2 bardak süt
  • tuz

öncelikle makarnayı haşlıyoruz.ben bir paketten az yapıyorum kişi sayısına göre ayarlayabilirisniz sizlerde makarna haşlandıktan sonra süzüyoruz o süzülürken beşamel sosumuzu hazırlıyoruz ben teflon tencerede plastik çırpma teliyle yapıyorum pürüzsüz oluyor eğer topaklaşırsa sorun etmeyin blendırdan geçirebilirsiniz. (ayrı bir kapta tabi teflonu parçalamayalım :)150 gr tereyağı veya margarini 2 kaşık un ile kavuruyoruz sonra yavaş yavaş sütü ekliyoruz hızlı hızlı karıştırınki topaklaşmasın tuzu ekleyin güzelce pişirin ocağı kapattıktan sonra çırpma teliyle veya blendırla bir süre çırpın.
süzülen makarnamızın bir kısmını borcama dökün üzerine kaşar peyniri serpin,
ılımış olan beşamel sosumuza 2 yumurta ve 2 kaşık yoğurt ekleyip çırpmaya devam edin borcama dökmüş olduğunuz makarnanın üzerine beşamel sosdan biraz ilave edin. kalan makarnayı ekleyin en üste beşamel sosun tamamını yayın ve fırına 175 derecede üzeri kızara kadar pişirin kaşar rendesini ilave edip 10 dk kadar daha bekletin ki erisinler.

afiyet olsun, sevgiler....


 

1 yorum:

  1. Biz karı özledik , fotoğraflar iyi geldi :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...