7 Ocak 2013 Pazartesi

Ayva tatlısı

MALZEMELER

2 adet orta boy ayva
1,5 su bardağına yakın su
1 adet çubuk tarçın(isteğe bağlı)
2 su bardağı toz şeker
ceviz içi
kaymak (krem şanti veya dondurmada olabilir)
kırmızı gıda boyası (ben tercih etmiyorum )

öncelikle ayvamız güzel olmalı hani ekmek gibi derler ya öyle lezzetli olmalı ekşi buruk ayvalarla yaparsak tadınıda etkileyecektir.şimdi  ayvaları yıkayıp,kabuklarını soyalım,çekirdek yuvasını  çıkarıp hepsini bir tencereye dizelim  çekirdeklerini de pişirirken renk vermesi için kullanacağız. tarçını,çekirdekleri boş kalan yerlere yerleştirip suyunu ekleyelim ve kısık  ateşte kaynamaya bırakalım.Su bir taşım kaynadıktan sonra eşit bir şekilde toz şekerini de üstlerine dökelim ve kapağını kapatıp,en kısık ateşte pişmeye bırakalım.Ben yaklaşık 1 saat 30 dakika pişirdim,sizinki de hemen hemen  aynı sürede pişecektir,çünkü rengini ve kıvamını ancak bu sürede alıyor.Ara ara mutlaka kontrol etmeliyiz,dibi tutmasın.
 Arada şerbetten ayvaların üzerine dökelim,   Tatlımız piştikten sonra servis tabağına alalım, şerbetini de üzerine dökelim ve soğumaya bırakalım.
  Ortasına kaymak koyup  cevizle süsleyip soğuk olarak servis edelim. afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...