29 Mayıs 2013 Çarşamba

Patlıcan Kebap ve domatesli kuskus pilavı

bugünlerde zaman öyle hızlı geçiyor ki nasıl akşam oluyor anlamıyorum ev taşınma yerleşme çoçuklar derken mayıs ayınıda bitirmişiz bu ara elime işde alamıyorum keçe kapı süsüm bekliyor hala inşalah bu gece annemle biraz yapabiliriz bişeyler o burdayken bitirmek istiyorum dikerken bana yardım ediyor çünkü iyi oluyor dikmek işi hiç bana göre değil istediğim renklerdeki keçeleride bulamadım o biraz hevesimi kırdı sanırım neyse sağlık olsun bloguma yemek tarifleri eklemeye devam bir süre daha patlıcan kebap denediniz mi hiç oldukça lezzetli bir yemek ben çöp şişe dizerek yapıyorum fırın tepsisine dizerekde oluyor siz hangisini tercih ederseniz kuskus pilavınıda kızım çok seviyor bazen değişiklik olsun diye yapıyorum tarifini paylaşmak istedim böyle şirin kurabiye kalıplarıyla şekil verip ikram edebilirsiniz daha hevesli yiyorlar o zaman

Patlıcan kebabı 

  • 3 patlıcan
  • 300 gram yağsız dana kıyma
  • Galeta unu
  • 1 soğan
  • 2 domates
  • 3-4 küçük boy soğan
  • 3-4 diş sarımsak
  • Yarım demet maydanoz
  • 3 yemek kaşığı domates rendesi
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz, karabiber, , kekik
  • 2 adet domates
 Patlıcanların kabuklarını alacalı soyalım halka halka doğrayalım ve tuzlu suda 1 saat bekletelim. 1 adet soğanı rendeleyelim. maydanozu, ince ince doğrayalım. Baharat ve galeta unu ekleyerek köftemizi yoğuralım. Patlıcanlarımızı hafif yağda çok az kızartalım. Çöp şişimizi elimize alalım sırayla 1 halka patlıcan 1 köfte dizelim biten çöp şişlerim’izi fırın tepsisine dizelim. Ben domatesleri halka halka doğrayıp üzerler’ine diziyorum.
Siz isterseniz çöp şişede dizebilir’siniz üzerine koymamın sebebi pişerken suyunu salıyor hem patlıcanlar kararmıyor hemde domatesin suyuyla piştiği için daha lezzetli oluyorlar.Domates rendesini 1-1,5 su bardağı su ile sulandıralım fırın tepsim’ize dökelim. kabuklarını soyduğumuz küçük soğanlarımızı bütün olarak tepsim’izin boş yerlerine yerleştirelim. 200 derece fırında pişirelim üzeri yanacak gibi olursa folyo ile kapatabilirisiniz.


Domatesli Kuskus Pilavı


  • 1 su bardağı kuskus
  • 2 adet domates
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 su bardağı sıcak su
  • Tuz


 Domatesleri rendeleyip ve sıvı yağda kavurun. Kuskusları’da ekleyip bir süre kavurun. 2 su bardağı sıcak su ve tuzu ekleyip kapağı kapatın.Arada karıştırın, dibi tutmasın suyunu çekince altını kapatın ve karıştırın.

2 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor inanın. Patlıcanlı kebap harikadır ben hiç domatesli kuskus pilavı denemedim. Yalnız resimlerde çok lezzetli görünüyor.. En kısa zamanda denemem lazım.. Ağzımın suyu aktı..:))
    Selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Waav bu ne güzel bir lezzet ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...