3 Temmuz 2013 Çarşamba

Kıymalı Çarşaf Böreği

                    Aslında bu böreğin ıspanaklı,pırasalı ve patateslisni daha çok seviyorum ben kıymalı börekler pek bana göre değil ağır oluyor yada ben pek et sevmediğim için bana öyle geliyor. sağolsun doktorum kahvaltıda bile et yemen gerek dediğinden beri hergün et yer oldum sanırım artık et görmek istemiyorum :(
Görünürde çok zor bir börek gibi görünsede eliniz alıştıktan sonra oldukça pratik bir börek aslında ve hazır yufakalarla yapılan böreklerle tadı kıyas bile edilemez o kadar lezzetli bir börek oluyor.
Daha önce burda peynirlisnide paylaşmıştım.
  
 Malzemeler
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Yaş maya (yarısı yeterli)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un (4 bardak kadar)
  • Yağlamak için;
  • 1 su bardağı kadar sıvı yağ
  • Üzerine;
  • Kalan yağ ve 1 yumurta sarısı
  • İç malzemesi
  • Yarım kilo kıyma
  • 2 adet soğan
  • Tuz
  • Karabiber


 servis tabağındada resim çekseymişim iyiymiş :)ama acele resim bu kadar olur.

Yapılışı:


Yoğurma kabına 3 bardak kadar un ekleyelim ortasını havuz gibi açalım ayrı bir kapta ılık su süt şeker ve mayayı ekleyip eritelim, bu sıvı karışımı un yoğurma kabına ekleyip hamurumuzu yoğurmaya başlayalım. Tuz ve sıvı yağı eklemeyi unutmayın, ele yapışmayacak bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuz kıvamına gelince üstünü örtüp dinlendiriyoruz. Hamur dinlenirse açılması’da tadı da güzel olur.
mümkünse 2 saat falan bekletin.


İç malzeme: Soğanları ince ince doğrayalım, biraz kavuralım. Kıyma, tuz ve karabiberi ekleyip biraz kavuralım, iç harcımız hazır. Dinlenen hamuru bezelere bölelim 10 kadar beze çıkacaktır. Bu çıkan bezeleri tabak büyüklüğünde açalım açılan her hamuru sıvı yağla her yerini yağlayıp yere serdiğimiz bir örtünün üzerine yan yana dizelim.


Yere başka bir örtü serelim 1 tane hamuru bu örtünün ortasına alalım kenarlarından asıla asıla hamuru resimde gördüğünüz gibi uzatalım. dikkatli çekiştirin yırtmayın yani çok çok yırtmayın :)İç malzemeden her yerine serpelim. Örtünün 2 kenarından kaldırtarak 2 tarafından rulo yapalım. Fırın tepsisine bu şekilde dizelim. Bu işlemi hamurlar bitene kadar tekrar edelim. Bardakta kalan sıvı yağı içine 1 yada 2 adet yumurta kırıp çırpalım hamurların üzerlerine sürüp fırına sürelim 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim. fırından çıkınca üzerine bir bez kapatın hafif ısısıyla yumuşasın ohh miss hadi afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. Rabbim şifa versin. Bende kıymalı böreği çok severim. Çok güzel gözüktü canımı çektirdiniz.:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...