4 Eylül 2013 Çarşamba

Ve Eylül gelir...

Bu sabah karanlık bir sabaha uyandı Ankara. Hava yağmurlu serin özlemişim bu serinliği sabah kalkıpta elime sıcak bir kahve alıp içmeyi pc başına oturup bloggerları gezmeyi.
Seviyorum yağmuru... Sakinliği, özlemişim o mis kokan toprak kokusunu.
bu havada kahvenin yanında minik truflarda güzel gitmezmi :)

 Truffle Tarifi
  • Kakaolu kek
  • Ceviz
  • Süt
  • Dışını kaplamak için
  • Hindistan cevizi
  • Renkli pasta süsleri
Evde kalan kekleri değerlendirmenin en güzel yoludur truffle yapmak. Bu truffleri ben artan kekimle yaptım. Kekimizi bir kaba ufalayalım içine ceviz parçaları ekleyelim. Cevizler un halinde olmasın. İrili olursa daha güzle oluyor yerken ağza geliyor, ceviziniz yoksa fındık fıstık veya damla çikolatada kullanabilirsiniz, yada portakal rendeleyebilrisiniz. Hamuru toparlayacak akdar süt ekleyelim miktar veremiyorum. Elimizdeki malzemelere göre şekil veriyoruz; Çünkü sütü çok fazla eklerseniz; cıvık olur o yüzden az ekleyip yoğurun.Hamur haline gelince bırakın ele yapışmasın. bir tabağa hindistan cevizi dökün. Hamurdan yuvarlaklar yapıp hindistan cevizi koyduğumuz tabağa bırakalım. Hafif sallatıp hindistan ceviznin heryerine bulanamsını sağlayalım. Servis tabağına dizelim servis ederken üzerlerine kürdanda batırabilirsiniz.

 Renkli Truffle
  • 1 Paket sade kek (Evde kalan keklerde olabilir)
  • 1 çay bardağı süt
  • Ceviz
  • Kuru üzüm
  • Süslemek için;
  • Pasta süsü ve hindisatn cevizi
Keki rondoda çekelim veya elimizle un haline gelene kadar ufalayalım. 1 çay bardağı süt ekleyelim. Yoğuralım sütün tamamını eklemeyin. Az az ilave edin. Çok cıvık olmasın. Ceviz ve kuru üzümü ekleyip yoğurun.Hazırlamış olduğunuz truflle hamurundan küçük yuvarlak yapın. Bir kapta hindistan cevizi ve renkli pasta süslerini karıştırın. Hamurdan alıp hazırladığınız küçük topları bu harca bulayın ve servis tabağına dizin.

Afiyetle kalın...

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık bu sabah istanbul da rüzgarlı,serin. Baharın her hali güzel.

    YanıtlaSil
  2. Az önceki yorumum geldimi emin olamadım. Oturum açmamışım .
    Ellerine saglık harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bloğuma bıraktığınız yorumla buralara geldim:) ve harika lezzetler görüyorum, henüz detaylı gezmedim, ama gezicem :) izlemeye alıyorum sizide, 3. yaz etkinliğim tam size göre sanki, amigurumi bebeklerimle karşınızda olucam :))
    Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...