27 Ocak 2014 Pazartesi

İrmikli Etimekli Lokum

malzemeler
  • 2 paket etimek
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 7 yemek kaşığı irmik
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 litre süt
  • 2 paket sade krem şanti
  • Hindistan cevizi
 
 
2 su bardağı şeker ve suyu çok az kaynatıp şerbeti hazırlayın. Etimekleri tepsinin aldığı tek kat dizin 2 paketi kullanmak şart değil. Hazırlanan şerbetle etimekleri ıslatın. Bir tencereye irmik, şeker ve sütü alıp, karıştırarak pişirin.  Koyulaşınca ocaktan alıp biraz karıştırıp ılımasını sağlayın 1 paket toz krem şantiyi ekleyerek mikserle çırpın ve etimeklerin üzerine eşit şekilde yayın.
Oda sıcaklığına gelince dolaba kaldırın. 1 saat kadar sonra Krem şantinin diğer paketini süt ile çırpın ve üzerine yayın tekrar dolaba kaldırın servis etmeden önce bolca hindistan cevizi serpin süslemek için jelibon kullanabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Blogunuzu yeni keşfettim... Güzel tarifler var, ayrıca inşallah kısa zamanda amigurumi tırtılınızdan ben de yapacağım :) Benim de bir blogum var bekliyorum :) Çekilişime de katılırsanız mutlu olurum :)
    http://kedininkaleminden.blogspot.com/2014/01/simdi-cekilis-zamani.html

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...