1 Ocak 2014 Çarşamba

Portakallı Tart

Yep yeni bir yıl başladı bugün 2014...
İlk tarifim tatlı olsun istedim tatlı başlayalım yeni yılımıza...
Dün bir yerde bir yazı okudum çok hoşuma gitti şöyleydi.. "Yani yıl birşey getirmesende olur, sevdiklerimi götürme yeter " ne güzel bir söz ne kadar anlamlı aslında herşey gelip geçici ev,araba vs ama giden gelmiyor ölüm kalıcı öyle değil mi ?
İçimi sızlattı bu yazı ..
2013 benim için çok maceralı bir yıl oldu kötü anım yok şükür ama çokda geriye dönüp bakacağım bir yıl değil en güzel hediyesi Ömer Asaf oldu...
neyse geçelim tarifimize bu bir hayat cafe tarifi aslında ben ondan esinlenip yaptım blogunda görünce çok hoşuma gitmişti tarifi not almamıştı ama hep aklımdaydı çok severim portakallı keki helede çikolata sosuyla buluşmuş halini düşününce mutlaka yapmalaıyım demiştim...


Malzemeler
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
  • 1 çay bardağı portakal suyu
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı rendelenmiş portakal kabuğu
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • Islatmak için 1 çay bardağı portakal suyu
  • Üzeri için;
  • 1 Paket çikolatalı puding
 Toz şeker ve yumurtalar köpük olana kadar çırpılır. Sıvı malzemeler eklenir çırpılır. Kalan malzemeler de eklenerek kekimizin harcı hazırlanır. Tart kalıbına dökülerek 175 derece fırında pişirilir. Fırından çıkan tart soğumaya bırakılır.
Soğuduktan sonra 1 çay bardağı portakal suyuyla ıslatılır. Çikolatalı puding tarifte yazıldığı gibi hazırlanır. tartımızın üzerine dökülür. Buzdolabında bekletilir.

artan pudingleri kaselere kedi dili biskiüvileriyle birlikte koyarak yedik çok lezzetli oluyor tavsiye ederim .
ben keki 1 çay bardağı portalak suyuyla ıslattım yazıyor ama ben 1 su bardağı kadar kullandım nemli olsun istedim tercih sizin:)
Meliha hanım tarifte creme ole kullanmış ben evde olmadığı için puding kullandım siz her 2 türlüde deneyebilirsiniz pudinglide çok güzeldi...
Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun...
2014 yılı Önce sağlık, huzur getirsin sonrası gönlünüzce olsun inşallah sevgilerimle......

1 yorum:

yorumlarınız benim için değerli...