4 Nisan 2014 Cuma

Ispanak Yatağında Tavuk Sarma

Bu yemeği bir yemek yarışması için hazırlamıştım.
Gönderilen tarifler içinden seçilecek olan 10 tarif sahibini İstanbul'da bir otelde yapıalcak etkinlikte ağırlayacaklardı. Yemekler orda jürinin karşısında tekrar pişecekti tabi :) Bende hazırlayıp göndermek istedim evde 2 çoçuk olunca resim çekmeye sunum hazırlamaya pek vakit ayıramıyorum hızlı yapıp şipşak otomatik ayarda çekiyorum açıkcası bu yüzden öylesine gönderdim  telefonla aradıklarında çok şaşırdım çokda mutlu oldum uzun zaman oldu aslında ama ben bir türlü bu tarifi ekleyemedim sanırım gidemediğim için hevesim kırıldı bu tarifi de hep göz ardı ettim Eşim Ankara'da olsaydı giderdik dedi ama oğlum çok küçük olduğu için zaman ayırmam mümkün değil tabi.
Telefonda daveti reddetmek zorunda kaldım yedeklerden seçeriz o zaman dediler kısmet hemen telefonu kapatıp eşimi aradım ee gitseydin ya demez mi (nasıl gideceksem )neyse artık başka bahara dedim :)
Tarifim tavuk sarma sever misiniz bilmiyorum ben çok severim eşim hiç sevmez kızım ehh işte olmasada olur der :) Deneyin bakalım sizde durumlar ne olacak işte malzemeler ve tarifim:)

Malzemeler
  • 500 gram ıspanak
  • 1 adet soğan
  • 1 paket tavuk fileto
  • 2 diş sarımsak.
  • Tuz.
  • Karabiber.
  • Pulbiber.
  • Tatlı kırmızı biber.
  • Kekik.
  • Köri,
  • Süt.


Tavuk filetoları keskin bıçak yardımıyla ortadan kesip sarmak için yeterli boyda inceltelim. Bir kaba ezilmiş sarımsak baharatlar 2 kaşık kadar süt ve zeytinyağı ekleyelim filetoları güzelce karıştırıp üzerini sararak buzdolabında en az 1 saat bekletelim. Ispanakları yıkayıp doğrayalım. Soğanı ince ince doğrayalım. Ispanak ve soğanları kavuralım. Tavuk filetoları tek tek içlerine biraz ıspanak yerleştirerek sıkıca saralım kenarlarından açılmaması için kürdanlarla tutturalım az sıvıyağ dökülmüş fırın tepsisine dizelim.
Üzerlerine biraz sıvıyağ sürüp 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim. Fırından çıkarmadan önce kaşar peyniri rendesi serpiştirelim kaşarlar eriyince fırından çıkaralım. Kavrulmuş olan ıspanaklardan 2 kaşık servis tabağına alalım üzerine pişmiş olan tavuk sarmamızı yerleştirelim servis edelim. 


Ama tam bir davet yemeği tavuk kızarıyor lokum gibi bişey oluyor :)
ön yargılı olmayın deneyin derim :)

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,Çok lezzetli görünüyoo :))sevgilerimle..

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...