14 Nisan 2014 Pazartesi

Tavuk Kapama (Tavuk Büryan)

Tavuk Büryan çok sevdiğim bir pilavdır annem genelde misafir geleceği zaman yapardı bazen kırmızı et ile bazen tavuk eti o genelde pirinçle yapar ama ben bulgur ve pirinç karışık yapıyorum bu şekilde daha çok seviyorum nedense beyaz pilav pek sevmiyorum böyle değişik pilavlar daha çok hoşuma gidiyor o yüzdende çeşit çeşit pilavlar yaparım eşim her ne kadar nohutlu pilav, nohutlu pilav diye söylenip dursada :)
Biz bu pilavın ismini Kapama olarak biliriz ama İnternette genelde Büryan adı ile biliniyor yöre yöre değişiyor tabi isimler.
Bu pilavı akşam yemeğine tek oalrakta yapabilirsiniz gerçekten sofrayı dolduruyor çorba,salata yoğurt ve Büryan :)
Mutlaka kemikli et kullanmanızı öneririm ve mutlaka deneyin derim vazgeçemeyeceğiniz yemekler arasına girecektir eminim...

Malzemeler

  • 1 bardak pirinç
  • 1 bardak pilavlık bulgur
  • Tereyağ
  • Sıvıyağ
  • Kemikli tavuk eti
  • Karabiber
  • Nane

Tavukları haşlayın.
Pirinci en az 30 dakika suda bekletin.
1 yemek kaşığı tereyağ ve göz kararı sıvıya bir tencereye ekleyip eritin.
Pirinç ve bulguru ekleyip tane tane olana kadar kavurun.
Tuz karabiber ve nane ekleyip ocağı kapatın. Fırın tepsisine yayın.
Haşlanmış tavuk etlerini aralıklı yerleştirin.
Pirinçlerin üzerine çıkacak kadar ılık su ekleyip 200 derece fırında suyunu çekip pirinç ve bulgur pişene kadar pişirin. Suyunu çeker çekmez çıkarmayın tavuklarda biraz kızarsın çok tutmayın fırında kurumasın sıcak servis yapın. 
Ben bazende pirinçlerle birlikte 1 orta boy kuru soğanda kavuruyorum isterseniz sizde ekleyebilirsiniz.

1 yorum:

yorumlarınız benim için değerli...