3 Mayıs 2014 Cumartesi

Kahve Çekirdeği Kurabiye

Kahvenizin yanına çok yakışacak bu kurabiyeler minicik tek atımlık çekirdekler...
Kurabiye yapmayı çok sevmeme rağmen uzun zamandır yapmıyordum şekil vermek oyaladığı için hep erteliyordum.
Bu kahve çekirdekleri bloglarda çok moda bu aralar ben içine türk kahvesi ekleyerek yaptım kahveyi çok severim kahvesiz yapamam sanırım, Bu kahve aromalı, kahve çekirdeği şeklindeki kurabiyelere bayılacaksınız eminim :) Ben çok küçük yaptım siz isterseniz biraz daha büyük yapabilirsiniz.


Malzemeler

  • 125 gram oda sıcaklığında margarin
  • 1 büyük çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • Yarım paket hamur kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı türk kahvesi
  • 2 kaşık kakao
  • 1 adet yumurta
  • Aldığı kadar un.

Un hariç bütün malzemeleri derin bir kaba alıp karıştırın. Yavaş yavaş un ekleyerek ele yapışmayacak yumuşak bir hamur edin. Hamurdan fındıktan biraz biraz büyük parçalar koparıp yuvarlayın. Kürdan ile orta kısmından bastırıp şekil verin yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.
175 derece fırında 20 dakika kadar pişirin.

Not:
-Hamura çok fazla un eklemeyin çok sert olmamalı hamur ele yapışmayacak kıvama gelmesi yeterli yoksa kurabiyeleriniz pişerken çatlar. Eğer unu çok az koyarsanız da kurabiyeleriniz yayılır.
-Çok fazla pişirmeyin   dk yeterli geliyor bıcak ile kurabiyelerin altına bakın piştiği an çıkarın soğudukça güzelleşiyor. çok fazla pişerse sert ve kuru olur.
-Hamur kabartma tozu yarım paket kullanın bütün paket kullanırsanız fazla kabarır ve çatlar :)
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...