6 Mayıs 2014 Salı

Patates Pastası

Patatesli bütün salataları çok seviyorum.Patates pastası yapması çok pratik ama çok gösterişli bir salata tarifi. Patatesleri haşla kalıba koy tamamdır :)

Dilimlemekte çok kolay oluyor ben silikon kalıp kullandım siz metal kalıplardan kulllanacaksanız eğer içine strech poşet geçirmeyi unutmayın kolay çıkacaktır.
Üzerine yoğurt gezdiriyoruz ama ben o resmi bulamadım malesef sanırım silmişim :(

Malzemeler

  • Yarım kilo Haşlanmış patates(veya 1 kilo Kalıbınıza göre ayarlayın)
  • Maydanoz
  • 1 limon
  • 1 kutu konserve mısır
  • Tuz
  • 1 fincan zeytinyağı
  • Üzeri için
  • 1 kase yoğurt (koyu yerinden)
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz

 Haşlanmış patateslerin kabuklarını soyun. Patates ezeceği ile hiç parça kalmayacak şekilde ezin. Maydanozları ince ince kıyın. Patatesler soğuyunca limon suyunu sıkın, maydanoz, tuz ve zeytinyağını ekleyip karıştırın. Silikon kalıbın içine mısırları ekleyin. Üzerine patates püresini bastırarak sıkıca yerleştirin.

Buzdolabında 2 saat kadar bekletin servis etmeden önce tabağa ters çevirip kalıptan çıkarın. 2 diş sarımsağı ezin ve bir kase yoğurtla çırpın. Servis etmeden önce salatanın üzerine yoğurt gezdirin ve servis edin.  Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...