19 Kasım 2014 Çarşamba

Frappe Tarifi

Bu yaz hemen hemen hergün içtiğimiz vazgeçemediğimiz bir içecekti Frappe. Tarifi nefis yemek tarifleri sitesinde görüp denemiştim aslında sıcak kahveyi daha çok severim ama o sıcaklarda balkonda otururken bu serin kahveyi içmek eşimle çok hoşumuza gitti artık yapmıyoruz havalar serinlemeye başladı sıcak kahveye geri dönüş başladı tabi :) seneye kaldığımız yerden devam ederiz sanırım :) instagramdan yaptıkça resimleri ekledim ama tarifini yayınlamaya bir türlü fırsat bulamadım günler o kadar yoğun geçiyor ki pc açmaya vakit bulamıyorum bugün epey tarif yayınladım daha yayınlanacak birikmiş bir sürü resim var vakit buldukça eklemeye çalışacağım inşalah
işte Frappe tarifi

Malzemeler

  • 2 tatlı kaşığı nescafe
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 4 küp buz
  • 5 tatlı kaşığı su
  • Soğuk süt
  • Vanilyalı dondurma
2 tatlı kaşığı nescafe ve şekeri bir kaba alın üzerine 5 tatlı kaşığı su ekleyip çırpma teli ile 5 dakika çırpın mikserde kullanabilirsiniz. Krema kıvamına gelince servis için 2 adet buyuk boy bardak alın. Kremayı bardaklara paylaştırın. 2 şer adet buz küpü ekleyin.
Bardakların her birine 2 parmak boş yer kalacak kadar soğuk süt ile doldurun. (Dilerseniz süt yerine soğuk su da kullanabilirsiniz.biz sütlü seviyoruz)  Bardağın boş kalan kısmını vanilyalı dondurma ile doldurarak servis edin dondurma eridikçe köpük krema kıvamı alıyor. Şeker ve kahve miktarını damak tadınıza göre artırıp eksiltebilirsiniz. umarım dener ve beğenirsiniz şimdiden afiyet olsun..

5 yorum:

  1. ooo benim beceremediğim tarif :D ama yılmak yok yazın senin bloğa gelip yine tarif alırım :D

    YanıtlaSil
  2. Afiyetler olsun hoş bir tarif ilk görüyorum ben yaza denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel gözüküyor,yaz gelsede denesem ellerine sağlık cnm.)

    YanıtlaSil
  4. İnsallah begenirsiniz aslinda butun yaz yapip ictik ama ben tarif eklemekte gec kaldim ☺

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...