26 Kasım 2014 Çarşamba

Arnavut Ciğeri

Ciğer,dalak vs pek sevmem yapmayıda yemeyi ama eşim çok sever sürekli alıp getirir pişirsene akşama pişirsene akşama :) yaparım tabi mecburen kızım büyüdükçe babasına benzemeye başladı sanırım oda seviyor kurban bayramında dedesi ona dalak pişirmişti gecen gün bize canım çok istedi alsanıza diyor kızım ne istiyorsun hani yapmıştıkya hani dedem pişirmişti böyle hani terasta yemiştik ya hani sen sevmiyordun ya düşün düşün sonra bulduk kızımın canı dalak istemiş :) aylarca görmesem aklıma gelmez Ciğerin en sevdiğim hali bu Arnavut Ciğeri ben bu şekilde yapıyorum baharatı daha bol katıyorum ama :)

Malzemeler

Dana veya kuzu ciğeri (zarı soyulmuş küp doğranmış)
1 su bardağı kadar un
Kızartmak için sıvı yağ
tuz,karabiber,kekik,kimyon,kırmızı pul biber


Ciğerleri bir kaba alın baharatları ve unu ekleyip güzelce karışmasını sağlayın.
Tavaya sıvıyağ ekleyip kızdırın.
Kızgın yağa ciğerleri ekleyip kızartın hepsini birden atmayın 2 ve 3 parçaya bölerek pişirin.
Yağda 3-4 dk kızarması yeterli yoksa ciğerler kızardıkça sertleşir.
Kızaran ciğerleri servis tabağına alın.
Soğan ile servis edebilirsiniz. afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık afiyetler olsun.
    Haftada bir gün ben de yapıyorum , pilav yerine patates kızarttım(fırında) bugünkü menümüz de vardı:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...