27 Ekim 2015 Salı

Margarinsiz Elmalı Kurabiye

Margarin yüzünden birçok insan kurabiye yapmıyor bu tarifde margarin yok ama çok güzel oluyor öncelikle söyliyeyim öyle kıtır kıtır değil yumuşacık ağızda dağılan bir kurabiyedir kendisi :)

Margarinsiz Elmalı Kurabiye Tarifi



Malzemeler

1 adet yumurta
1 su bardağından iki parmak eksik toz şeker
yarım su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3,5-4 su bardağı un

iç harcı

3 adet elma
2 kaşık toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
yarum su bardağı ceviz.

üzeri için pudra şekeri


İlk olarak karıştırma kabına toz şeker ve yumurtayı ekleyip krema kıvamına gelene dek çırpın.
Sıvıyağ,yoğurt ekleyin,
Hamurkabartma tozu vanilya ve unuda ekleyip ele yapışmayan orta sertlikte bir hamur elde edin.
Hamur kıvama gelince biraz dinlendiriyoruz bu arada iç harcı hazırlayalım......


Elmaların kabuklarını soyup rendeleyin 2 kaşık toz şekeri ikave edip kısık ateşte bir kaç dakika kavurun.
Soğumaya bırakın soğuduktan sonra tarçın ve cevizleri ilave edin.
Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alın. 
Ben şekil verirken bu aparatı kullandım siz isterseniz farklı şekillerde yapabilirsiniz.


üzerine bastırıp ortasına iç harç ekleyip yuvarladım ve kanrları elimle bastırıp kapattım.
Fırın tepsisine dizdim 170 derece fırında altları pembeleşene kadar pişiriyoruz.
Servis etmeden önce üzerine pudra şekeri serpiştirmeyi unutmuyoruz:)
Afiyet olsun ...










3 yorum:

yorumlarınız benim için değerli...