31 Aralık 2015 Perşembe

Cipsli Yoğurtlu Patates Salatası

Bembeyaz birgünden herkese günaydın... Yılın son gününe beöbeyaz uyandık çoçuklar çok mutlu bugün dün biraz atıştırıyordu akşam annem arayıp dışarı baktınızmı dediği zaman perdeyi aralayıp baktım heryer bembeyaz :) içerde haberimiz yok Allah dışarda kalanlara odunu kömürü olmayanlara yardım etsin hava buz gibi kışı bu yüzden hiç sevmiyorum sabah erkenden işe gidenler,okula giden minikler çalışmayan arabalar trafik kazaları :( Allah korusun dikkatli olalım çoçuklaırmızı sıkı sıkı giydirelim bugün Balıkesir'de okullar tatildi ben sevindim ama kızım pek mutsuz öğretmeni yılbaşı için çok güzel şeyler yapacağız demiş yanındakini stajer öğretmene onu duymuş anne gitmem lazım diye uyandı dedim okul kapalı kimse gitmiyor neyse ki ikna oldu :) birazda dışarı çıkarıcam onu oynasın kar da :) 
Doğum günümüz için yaptığım Yoğurtlu Patates salatasını paylaşmak istedim bugün sizlerle bu tarifi bir arkadaşımdan aldım o çok sık yapardı ben çok severdim masada şık dursun diye cipvlerle süsledim tadı ve görüntüsü güzeldi cipsler durdukça ıslandığı için o kıtırlığını kaybetti tabi ama çokda kötü değildi bu arada cipsi şok marketti sanırım ordan aldım kutusunu atmışım o yüzden ismini veremeyeceğim :(



Malzemeler


  • 1 kilo haşlanmış patates
  • 2 adet havuç
  • 2 adet salatalık
  • 3 diş sarımsak
  • tuz
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • süzme yoğurt
  • mayonez


 Patatesleri kabukları ile haşlayın
soğuduktan sonra kabuklarını soyarak rendeleyin.
Havucun kabuklarını soyun rendeleyin.
Salatalığın kabuklarını soyarak rendeleyin.
Havuçu ilave edin.
Salatalığın suyunu elinizle sıkarak ilave edin (durdukça salatayı sulandırmaması için.)
sarımsakları soyun ezip ilave edin isterseniz sarımsak miktarını arttırabilirsiniz ben daha fazla ekledims arımsaklı güzel oluyor tavsiye ederim.
tuz,sıvıyağ ilave edip karıştırın.
Bir kasede mayanoz ve süzme yoğurdu çırpın ve salataya ekleyip karıştırın.
Süzme yoğurt kullandığımız için sulanmıyor salata diri duruyor.
Servis kaselerine ilave edip kenarlarını cipslerle süsleyin.
Afiyet olsun..


Biz bu şekilde servis ettik fikir olması amacıyla paylaşıyorum bu karton muffin kalıbı aslında ama salata içinde çok kullanışlı oldu :) 

  •  facebook adresim nisamla takip edebilirsiniz..
  • İnstagram adresim nisamlanin_oyuncaklari takip edebilirsiniz
  • .mail adresim yagmur812@gmail.com mail atabilirsiniz :)sevgiler nisamladan :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...