5 Aralık 2016 Pazartesi

Kırmızı Lahana Turşusu

Günaydın Blogseveler
Bugün sizlere lahana turşusu tarifi vermeye geldim tam ölçülerim yok ben genelde göz kararı yapıyorum
Hani dışarda yemeğe gittiğimizde salatalara yada tabağımıza bir parça koyarlar ben oldum olası çok sevmişimdir o lahana turşusunu küçükken bilmezdim tabi nasıl yapıldığını evlendikten sonra kış aylarında ara ara yapar oldum evde benden başka yiyen yok :) Yağmur bu seneye kadar çok yerdi bu sene o da pek yemiyor büyüdükçe damak tadı değişiyor çoçuklarında tam ölçü vermeyeceğim çünkü ben tek lahanayla yapıyorum hiç öyle koca kavanoz yapmadım bittikçe canım istedikçe taze taze yapmayı tercih ediyorum.


Malzemeler
1 ufak kırmızı lahana (mor lahana)
tuz
elma sirkesi
zeytinyağı
cam kavanoz


lahanayı yıkayıp ufak ufak doğrayın.
geniş bir kaba alın içine salataya ekler gibi az miktarda tuz ekleyin ve sıka sıka yoğurun suyu çıksın zaten tuz ekleyip yoğurdukça rengi değişip sulanmaya başlar çok yağurmuyoruz tabi 3 dk kadar yeterlidir.
cam kavanoza doldurun üzerine elma sirkesi ilave edin üzerini örtecek kadar ben çok sirke tadını sevmiyorum falz keskin geliyor bana bu eskiden birazını su ila ederdim bu sene ev yapımı eşma sirkesi ile yaptım mükemmel oldu imkanınız varsa ev yapımı elma sirkesi kullanın isterseniz üzüm ve elma sirkesinide karıştırabilirsiniz nasıl seviyorsanız üzerine biraz zeytinyağ gezdirip kapağı kapatın buzdolabında saklayın ben ertesi gün yemeye başlıyorum genelde

Yağmur rengine bayılıyordu hani ekmeği baınca ekmek pembe oluyor ya :) bana bana yerdi ekmeğini
denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun sevgiyle kalın.

1 yorum:

  1. öyle çok seviyorum ki bu salatayı sabah akşam yesem bıkmam

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...