4 Ekim 2012 Perşembe

hafta sonu

çılbır 

bu ara kızıma ne yapsamda yumurta yedirsem çabalarındayım uzun zamandır yapmak istediğim bir tarifdi çılbır ben buharda pişen yumurtayı çok severim bu da suda pişeni :) biz beğendik yağmur 2 gün yedi bu sayede yumurtaları ama herşeyden bıktığı gibi bundanda bıktı.

malzemeler

  • 2 yumurta
  • tuz
  • 3 Su bardağı su
  • 1 çay kaşığı toz kırmızıbiber
  • tereyağı

 yapılışı

bir tavaya suyu koyalım kaynamaya başlayınca tuz ekleyelim.
yumurtaları tek tek bir kaseye kıralım ama sarısını dağıtmadan sırayla kırın önce birini kırın kaynayan suya ekleyin sonra diğerini kırın ekleyin kapağı kapatın 2-3 dk pişirin delikli bir kepçe yardımıyla servis tabağınıza alın isterseniz sarımsaklı yoğurt yapıp üzerine dökebilirsiniz sizin ağız tadınıza kalmış ben dökmedim sadece tereyağında kırmızı biberi yakıp üzerine gezdirdim. işte bu kadar kolay bir tarif afiyet olsun.
 patatesli pizza ama bu büyük boy 2 patatesle yaptık haftasonu babamız için haftaiçi hep anlattık ee haftasonu onada yapmamak olmazdı. daha önce tarifini eklemiştim
 tarif için tık tık :)
lorlu biber kavurması

değişik bir aparatif daha lorlu biber kavurması 

malzemeler

  • 7-8 tane yeşil biber (aslında kırmızada güzel olur renk gelir:)
  • tuz(benim lorum tuzsuzdu)
  • 2 kaşık sıvı yağ
  • pul biber



Biberleri yıkayıp çekirdeklerini çıkarın ve ince ince kıyın, sıvı yağı koyulan tavaya biberleri ekleyin yumuşayana kadar iyice kavurun, yağını süzün üzerine lor peyniri ekleyerek tekrar kavurun, pul biber ekerek servis yapın. afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...